tisdag 21 maj 2024

Ja hur går det med fisket efter gäddan

 Ja hur går det med fisket för mig ? Ja det går väl sådär just nu. Har blivit ett par pass med blandat resultat ibland bara små ibland lite större. Just det med liten och stor gädda är väldigt subjektivt, men för mig är en stor ca gädda 100 cm 7 kg plus och en liten är under 90 cm. Det har även blivit mest att jag fiskat själv denna våren för att ingen vill fiska med mig när jag åker ut eller så har folk bokat av pga oförutsedda händelser eller ekonomiska bekymmer eller annat. Ja det är som det är, jag tänker inte tjata på folk om att följa med eller att be om få följa med andra i deras båt. Antingen så följer man med mig och betalar halva bränslet eller så bjuder man med mig så betalar jag halva bränslet är inte svårare än så. Ska faktiskt åka ut en sväng i eftermiddag/kväll själv i Mälaren så får vi se hur det är med gäddleken om den är över än.

Annars är det väl inget speciellt som hänt. Vet inte hur många av mina vänner som vet hur det är med min jobb situation men kan väl berätta.

I januari så ville Manpower göra sig av men en massa personer pga svikande arbetsmarknad och jag va uppriktigt rätt trött på Manpower efter 13 år där så dom köpte helt enkelt ut mig till slut efter flera förhandlingar där jag ställde väldigt höga krav för att dom ska få köpa ut mig och efter 3 möten med dom och facket så fick jag igenom mina krav. Exakt vad det innebär går jag inte in på här men jag går hemma med full lön fram till och med oktober. Jobbar extra lite då och då samtidigt som jag söker ny anställning men jag har inte fått något napp på nytt arbete som jag vill ha än. Blivit erbjuden ett antal riktiga skitjobb med lön som man bara skrattar åt och tackat nej till.

Så om ni vet någon som anställer i Västerås området med omnejd hör av er till mig. Jag har över 30 års erfarenhet av industriell tillverkning, montage, plåt, svets, truck, travers, och mycket mer. Är såklart intresserad av ny utmaningar men kom inte och säg vården, bussförare, resturang m.fl eller arbeten 10 mil bort.

Får se om jag skriver något om dagens fiske senare. Just nu är jag i ett läge då jag helst behåller hur mitt fiske går för mig själv och mina närmaste vare sig jag drar 10 kilos gäddor eller bara små under 90 cm.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst din blogg under en tid och finner den klart underhållande. Vi kanske kan få till ett pass eller två?

    Jag huserar i Bro, så inte alltför långt från Västerås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anders Vestman24 maj 2024 kl. 21:44

      Tjenare Eidolon. Lägg till mig på messenger och skriv mer om dig själv . Vem du är och vilken nivå du är på fisket så svarar jag dig där.

      Radera