söndag 1 oktober 2017

2 dagars mälarfiske

I lördags så åkte jag ut och fiskade solo då ingen kunde eller ville följa med. Fisket vad väldigt trögt men jag nötte en ny spot i 3.5 timmar som jag trodde skulle ge fisk. Vad nära att ge upp men gav mig fan på att göra några kasst till och det lönade sig för pang så klev det på en gädda på 7.8 kg. Riktigt roligt att en ny spot gav resultat. Har dock ingen härlig bild på mig o denna gädda då det är så jävla svårt att fota själv med en mobilkamera, efter det så blev det några små gäddor run 2 kg.

Idag (Söndag) så hade jag och Sebastian Lindgren bestämt att vi skulle köra ett rek pass inför
tävlingen cash gäddan som går av stapeln nästa söndag här i Västerås som vi planerar att vinna så klart...hahaha. Iallafall så även idag så blev det en svårfiskad dag på Mälaren, gäddorna vill inte riktigt hugga tag. Men efter många timmars nötande så kommer det upp några mindre gäddor och någon timme efter det smackar det på hårt på mitt spö och det  kommer upp en fin gädda på ca 7-7.5 kg. Vi tog ingen riktig vikt på denna då den trasslade in sig i håven rejält och det tog en stund att få loss den, tyckte det va viktigare att låta den simma tillbaks och växa på sig vilken det också gjorde.

Överlag en väldig trevlig fiskehelg. Nästa helg ska vi tävla i cash gäddan. Det är Sebastian, Hans, och Jag som är i samma båt. Kommer bli spännande.

Och jag vet att bilden nedan från i Söndags ser ut som skit men så är det med mobilkamera bilder ibland.

Ha det gott. Och Skitfiske på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar