onsdag 21 februari 2018

Batterilåda till båten

I min ockelbo B16 AL så finns det inget fäste för batterier fram i båten. Man kan förvisso köpa ett fäste för ett batteri från Ockelbo boats som ska passa allra längs fram i ankarboxen. med det ryms bara 1 batteri där.
Jag har mina 2 st 100A batterier i boxen nedanför den i fören. Och finns det inget bra fäste så bygger man ett. Ska man ha batterierna i fören så är det till att dom sitter fast eftersom det slår så mycket mer där när det går gropig sjö.

Så jag tog fram penna papper och talmeter och funderade och funderade och funderade. Till slut så kom jag fram till den här lösningen. Nu har jag bara gjort ritningen.
Det är Killarna på Pallans konstsmide som bockat och svetsat. Dom gör det mesta i stål aluminium och rostfritt. Behöver ni hjälp med metallarbeten så kontakta den sjukt trevlige och alltid lika glada Patrik Bergström på Pallans konstsmide. Jag är verkligen tacksam för att dom hjälper mig med diverse arbeten.

Om någon undrar varför gavlarna är så stora på batterilådan så är det så enkelt att det finns redan hål för att fästa denna låda i båten å därav är gavlarna i dessa mått för o passa hålbilden.

Den är tillverkad i 1.5 mm rostfritt 



Åter igen stort tack till Pallans Konstsmide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar