tisdag 27 november 2018

Blackview BV8000 Pro

Nu har jag skaffat mig en ny mobiltelefon. Min gamla Huawei har blivit alldeles för seg och skärmen har börjat få konstiga färger i kanterna osv. Nu är jag av den uppfattningen att det är helt jävla galet att betala mellan 6-15000 kr för en telefon jävel så det gör jag bara inte. Finns massor av bra telefoner av andra tillverkare än Samsung, Lg, Sony, Apple som inte tar fantasipriser för sina telefoner. Jag menar den går ju med all säkerhet sönder eller är värdelös efter 2 år iallafall.
Kolla på denna länken https://www.tabletkungen.se/ Jag är säker på att dom flesta telefoner där under 5000 kr är mer än tillräcklig på alla sett och vis.

Men visst folk får väl köpa vad dom vill, berättar bara att det finns alternativ till dom kända märkena i Sverige.
Så vad har jag köpt då ? Jo då jag vill ha en telefon som har bra prestanda och som tål hårda tag utan att gå sönder så jäkla lätt samt har ett maxpris på 4000 kr. Så googlade jag runt ett tag och fastnade för denna. Blackview BV8000 Pro. Den har allt jag behöver och lite till. Läste dock att den hade lite buggar och problem med det installerade operativet Android 7 men att via ett forum så hittade jag lösningar och tips o länkar till hur man uppdaterar telefonen till Android Oreo 8. Och vips så va alla buggar fixade och telefonen fungerar hur bra som helst, inga buggar eller något som krånglar.

Den här telefonen är lite större än andra telefoner med en 5.0 display pga av att den har en kraftig ram runt telefonen samt så är den tjockare än dom flesta nyare telefoner och även tyngre. Men o andra sidan så behöver du inte ha något fult jävla skydd runt den här telefonen för att inte skada den. Den här är löjligt robust.

Den enda negativa saken på telefonen är att alla kontakter så som usb-c samt 3.5 hörlursuttaget sitter lite djupare än vanligt. Detta gör att vanliga sladdar du köper inte passar direkt. men det löser du enkelt genom att ta en kniv och skär bort lite av plasten på kontakterna på sladden så passar dom perfekt. Självklart så följer det med kablar som är avsedda för telefonen men om du vill ha andra kablar i bilen, jobbet osv så får du karva lite med kniven på sladdkontakterna.

Jag har nu använt telefonen i 2 dagar och är mer än nöjd. Om det uppstår något konstigt med denna så kommer jag skriva det här. Om inget skrivs så fungerar den som den ska och jag är nöjd med den.
Nedan lite länkar som kan vara av nytta för dig om du tänker köpa en sådan här telefon.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar