måndag 3 juni 2024

Ny fiske bekant vän

Hur säger man ? Jag har kommit i kontakt med en trevlig snubbe från Bro utanför Stockholm som tydligen följt min blogg en längre tid så det vad faktiskt han som kontaktade mig genom bloggen och undrade om vi inte kan prova att fiska tillsammans. Min första tanke va att "jaha ännu någon som varken har båt, körkort, kunskap igen som vill åka med" Men så tänkte jag att vafan man vet aldrig så jag svarade och bad han skriva till mig på messenger och berätta om sig själv lite. Och tur va väl det. Det visar sig att han är en duktig fiskare som brinner för fisket speciellt gädda. Han har även en mycket fin båt på trailer och bor nära vattnet i Bro. Vi kom överens om att vi ska fiska 2 dagar förra veckan för att se hur vi kommer överens i båt och tänk och så vidare. Vi kom bra överens fiskade bra och skrattade  och åkte båt. Fisket va inte så bra varken på Torsdagen eller Söndagen med denna värme och sol men ett gäng gäddor kom upp ändå och en bonus Gös.

Vi åkte i hans båt på torsdagen och min båt på söndagen. En bonus grej för mig att då han rampar i båten i en privat båtklubb som ligger ruskigt bra till om man vill fiska björköfjärden, brofjärden och där omkring vilket jag älskar så fick jag medlemskap i båtklubben och nu kan rampa där med. (inte gratis man får betala en årsavgift) men nu slipper jag trängas i Bålsta, Stäket  där det är dåligt med parkering eller så får man parkera låångt bort . 

Marcus som killen heter fiskar även en del i Dalälven och vill gärna precis som mig utforska och prova nya vatten och områden. Jag tror att detta kan bli något bra på sikt för man kan inte ha för många BRA fiske vänner som man litar och kommer överens med.

Sen är det alltid detta pussel med att ha tid att fiska mycket, Ha råd att fiska mycket, Kroppen ska orka att fiska mycket fysiskt och psykiskt. Inte alltid pusslet går ihop. Inte ens för mig som dom flesta anser fiskar galet mycket och har ett driv som är av kartan.

Senare denna vecka kommer vädret vända till så som jag vill ha det. Regnskurar, svalare temperaturer runt 17 grader och hårdare vindar. Det vädret som varit senaste 2 veckorna mår jag bara dåligt av. 25 grader och svala vindar är inte mitt prime läge. Nu är Marcus upptagen med resor o annat till efter midsommar så jag kommer fiska med min vän Jörgen och sen en del själv eftersom vädret inbjuder till gäddfiske så blir det nog många pass från torsdag och framåt. Kommer fiska både i Mälaren och Dalarna. Har på känn att det kommer bli bra fiske med stora gäddor upp.

Vi får se. 

/laters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar