måndag 30 maj 2016

Blev inte som jag tänkt mig.

Hade planerat för fiske denna helg men det blev inte så. Min fiske polare hade inte tid och ingen annan heller. Jag kunde så klart åkt själv, men då mina fiske vänner ställde in både lördag o söndag så tappade jag stinget lite. 
På fredagen så ringde brorsan mig och tyckte jag skulle komma till hans nya bekant och dricka öl o snacka fiske...Aja sagt o gjort så får det bli kan ju alltid fiska på söndag. 
Det visar sig att denna nya bekant är en trevlig kus som fiskar mycket på åland, jobbar på finlandsfärja är således ledig 10 dagar i sträck jobb 10 dagar ledig 10 dagar. Vi kom bra överens så det kan nog bli några pass med honom framöver.

Så vad hände med söndagen då tro det eller ej men jag va fanemej bakis i 1.5 dagar efter fredagen.
Helt jävla bortkastat att festa bort helgen. Det kan man göra på vintern då vädret suger ändå.
Så det blir inget mer sådant innan snön börjar falla igen. Det är så ont om dagar då fisket blir av ändå så jag vill ta vara på dom.

Under en längre tid nu så har jag försökt hitta folk som likt mig vill, har tid, pengar att viga helgerna till fiske. Svårare än man kan tro faktiskt. Kanske är fel på mig men det tror jag inte.
Min teori är att dom flesta med samma brinnande måste fiska syndrom redan har ett svetsat gäng att fiska med. Det har inte jag än. Har en polare som vill med väldigt ofta vilket är bra.
Men jag skulle vilja ha in 1-2 st till med minst en båt som är sjöduglig på större sjöar som mälaren. Då skulle det bli ännu roligare att fiska eftersom man lär sig nya saker hela tiden samt så skulle det med all sannolikhet alltid finnas någon att sticka iväg med.

Så om du känner som mig om fisket och vill fiska med mig och min polare va inte blyg utan kontakta mig. Vi är absolut inte några proffs men långt ifrån amatörer ställer bara några enkla krav. (Vi jagar i första hand gädda, abborre, gös.)
Vi trailar i första hand från Bålsta, Sigtuna eller Mariefred eftersom fisket är så mycket bättre där än i västeråsfjärden men det händer att vi åker från gäddeholm ochså.

  • Du har Fiskeutrustning samt kläder, flytväst för alla väder
  • Du kan hantera fisken dvs kroka av och återsätta den
  • Du har fiskat mycket, inte bara gjort några kast från sommarstället.
  • Glad och har tålamod även om vädret suger o fisket är skit.
  • Ordnad ekonomi du har råd att fiska. Bensin och mat kostar en liten slant.


Ett plus är om du har körkort och bil ett ännu större plus om du har bra båt på trailer så vi kan åka med 2 båtar om vi blir fler. 

Ålder och kön spelar mindre roll Jag och polaren är 40 års åldern 
Men om du är 20 eller 60 man eller kvinna spelar ingen roll.

Nu jobbar jag 4 dagar sen är jag ledig 10 dagar då ska det fiskas minst varannan dag.
/Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar