onsdag 12 oktober 2016

Äntligen är hösten här.

Nu är fisket riktigt bra. Hösten och våren är fiskets tid, nu hugger dom som galningar.
Förra helgen så fiskade Jag o Jocke som vanligt och fisket va bra. Vi lyckades kroka 10 gäddor på ett pass, och flera va riktigt fina. Kallt och blåsigt, javisst men det är bara o klä på sig ordentligt och ha lite varm dryck o mat med sig så är det riktigt härligt att fiska på hösten. Lite sköna bilder från helgens tur nedan.






Och nu är det är snart Lördag igen och då ska jag .....Ja gissa. Japp du gissade rätt fiska hela helgen. Jocke och Melvin ska med så vi kommer köra en heldag på Mälaren och återigen har vi hittat och fått tips om nya heta ställen att få upp krokodilerna på. 

Har även en helt ny modell av tafs som har lovordats av gäddfiskare som jag ska prova. Den verkar väldigt lovande och är den så bra som alla säger så ska jag köpa på mig för hela nästa år.  Den är tillverkad av 1mm monofilament (Nylonlina för havsfiske) som är knutstark och mycket mer nötningstålig och billigare än fluocarbon. Samt spiral/skruvlås i rostfritt.



Vi hoppas på grymt väder och en trevlig dag på sjön i helgen. Uppdatering om hur det gick kommer. Stay Tuned. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar