söndag 25 september 2016

Ute och fiskat igen.

Idag va jag och Jocke ute på Björköfjärden och fiskade. Det va bra förhållanden molnigt lite vind och runt 15 grader i luften. Det började trögt och ett tag trodde vi att det skulle bli ett bompass.

Men så hade jag några hugg och några tappade inga bestar men ändå..fisk.
När så klockan blev närmare 17 så lossnade det. Iallafall för Jocke som fångar en 4 kilos gädda på grunt gräsbälte. Sen är det dött ett tag så vi ger oss på lite trolling på djupare vatten. Och PANG så sitter det något större på Jockes spö, tänker direkt att det är en större gädda runt 6 kilo men nej det är en riktigt fin Gös på ca 5 kilo som tar på en alldeles för stor jigg mot vad som är vanligt..härligt.

Sen är det dött i ca 1-2 timmar igen så vi bestämmer oss för en sista plats som brukar ge fisk innan vi packar ihop. Vi fiskade på denna plats tidigare under kvällen men inte ett pet men det brukar ge fisk där så vi kör på. Jag tappar en fisk vet inte hur stor va ett snabbt dunk sen borta. 10 min efter det så är Jocke på igen o får en fin gädda på ca 5 kg.

Idag va det Jockes dag hela dagen men så är det med fiske. Ibland stämmer allt och ibland har man bara otur hela dagen.

Men överlag en bra dag. Nu är ju Jag o Jocke nästan alltid nöjda bara vi är ute o fiskar Napp eller inte, det är trevligt som fan ändå, men får vi fina fiskar i båten så är det så klart en bonus.

Snart är det helg igen och då är vi ute på vattnet igen till 100 %. Hoppas på bra väder och grymt fiske nu då hösten närmar sig. Inte många helger kvar nu innan isen lägger sig så all min helg tid går till fiske nu. Flytt o annat får lov att hinnas på vardagarna (det mesta iallafall).

Lägger upp lite blandade sköna bilder på dom senaste helgerna på vattnet.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar