tisdag 6 september 2016

Nytt arbete på samma fabrik

Jobbar kvar på Volvo Powertrain i köping ännu. Kommer nog jobba där som konsult tills jag dör eller går i pension verkar det som.
Har Varit på snart alla avdelningar där och nu har jag hamnat på den bästa av dom alla.
Truckförare på E-Hallen (Lagret) Riktigt bra folk att jobba med, gott om plats, bra luft, inget stress, bra lön. Vad mer kan man begära ?? helt enkelt en bra arbetsplats.
Har ju kört truckar på många platser även på den andra delen av Volvo där det är sååå mycket mer stress och folk som springer runt trucken hela tiden. 
Fan har ju arbetat sen jag va 18 år så tycker jag har förtjänat lite lugnare tempo nu. Hur många år är det i arbetslivet nu..hmm låt mig räkna. 27 jävla år, känns ju som 127 år.
Stön och djup suck. Men vad ska man göra stålarna måste in. Så bara att kriga på.

Det som är så bra med båt och fiske är att när man är på sjön så är allt sånt som bortblåst. 
Man är fri, man tänker inte på arbete, det finns inga problem, bara möjligheter, man skiter i morgondagen, det är bara här och nu. NU NU nästa kast kommer gäddan jag drömt om, eller bara en rejält stor gös. Eller så får man inget alls, noll inte ett jävla pet..
Men vet du, det gör inget för det är så jävla skönt att komma ifrån arbetet och vardagen en stund och få höra vågornas kluckande, fåglarnas ropande och bara njuta av vädret och att vara fri i kanske 10 tim.
Som min polare säger "Att bara vara" han är världsmästare på det. "att bara vara".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar