fredag 9 september 2016

Köpte en till Ambassadeur

Så idag köpte jag mig ännu en Ambassadeur till ett fantastiskt pris. 
Det är en Pro Rocket som har ett trimmkit från ABU och inte från sportfiskeboden som på mina andra rullar men skillnaden är väldigt liten.
Förbättrade delar i denna är.

1.Lättare o grundare spole
2. Keramidhybridlager
3. Lättad linförare.
4. Lättat och kullagrad mellanhjul
5. Keramisk knivbult.

Jag hittade denna på en köp o sälj fiskeprylar sida på facebook.
Skicket är mint condition ska du köpa denna i detta utförande  till ordinarie pris så landar det på ca 3700 kr. Vad betalade jag ...1600 kr. Pretty damn good.

Och eftersom jag nu har 6 st rullar (tycker det räcker med 5 st) så bestämde jag mig för att sälja den rullen jag använder minst. En UT trimmad Ambassadeur C4 .En helt fantastisk rulle det med men dom andra är ännu mer fantastiska sååå. Slängde ut en annons på köp o sälj fiskesaker på facebook och den vart såld efter 6 timmar för 1300 kr. Perfekt för då vart det nästan ett byte ju 
(bara 300 kr i mellan för en bättre rulle).

/Det är kul med prylar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar