fredag 28 april 2017

Mer fix på båten och trailer.

Jag tyckte jag behövde ett reservhjul på trailern ifall olyckan är framme och man får punktering.
Men istället för att köpa ett reservhjul så fick jag låna ett vinterhjul av min hyresvärd. Perfekt.
För att montera detta så gjorde jag på enklaste och billigaste sätt. Jag köpte 2st u U-Byglar i rätt storlek och monterade runt balken och igenom reservhjulet. Samt så slaktade jag en ikea skärbräda i plast att lägga i mellan balk o u-fäste, detta för att inte skava av galvet på kärran.

Sedan så monterade jag en kompass så jag vet åt vilket håll väderstrecken är, kan vara bra att veta.
Hjertmans i västerås firade något jubileum igår så det va bra priser på en del prylar bland annat denna kompass som va nedsatt till 350 kr från 700 kr.

Sen har jag monterat en kraftigare kontakt till Minnkota motorn eftersom den som suttit innan en MKR-18 bara släpper igenom ca 40A. Motorn drar 60A vid full belastning. Nu sitter det en Så kallad truckladdhandske monterad denna modell tar 16 kvmm kabel och släpper igenom 60A. Jag har så klart dragit 16 kvmm kabel till hansken ochså.

Jag monterade även spöhållare för transport så inte fiskespöna studsar runt i båten.

I morgon så ska jag och brorsan ut på Mälaren och fiska gädda. Jag misstänker att det kommer bli rejält blåsigt, men va fan det är bara att bita ihop och hoppas gäddorna biter på våra beten.




,



1 kommentar:

  1. Hej Knubbo,

    Jeg likte godt dine to spöhållare bak i båten. Måtte du lage disse delene selv, eller fikk du kjøpt dem ferdig?

    SvaraRadera