måndag 19 juni 2017

Allt på en gång

Ja det vad en stund sedan jag skrev här men har inte tagit mig tid och fram till senaste veckorna har det inte varit så mycket att skriva om heller.

Men senaste tiden har en massa hänt så här kommer en uppdatering.

Vart ska jag börja..För omkring 3v sedan när vi va ute och fiskade i Sigtuna så hade vi en liten sammanstötning med en stenjäkel som inte va märkt på sjökortet. Som tur så åkte vi bara i kanske 1-2 knop men skeddan fick lite skrapmärken och propellern fick sig en törn. Sånt som händer

Iallafall så beställer jag en ny propeller från drev.se men jag får en som inte passar. När jag försöker ringa så är det ingen som svarar inte på mail heller. Lackar ur och tar bilen och åker till Propellertrim i Stockholm för att skaffa mig en ny  som passar. Denna firma ligger mitt i smeten i fjollträsk på Långholmen. Ett rent helvete att ta sig dit en fredag (gör inte om det) Iallafall så får jag med mig rätt grejer samt lämnar den trasiga för dom reparerar nämligen den då till ett bra pris, så man har en reserv propeller sedan.

Väl hemma så returnerar jag den felaktiga propellern till drev.se och väntar på att få tillbaka pengar men inget händer. Fram till idag har det gått 3v utan kontakt eller pengar. Mycket Mycket dåligt.

Iallafall. Till skeddan har jag nu köpt o monterat ett skydd kallat safeskeg kolla in följande länk.
https://www.almhultsmarin.se/produkter/safe-skeg-2216140



Så efter att båtmotorn är fixad så kommer nästa smocka eller smockor kanske jag ska säga.

Länkarmsbussningarna på bilen är dåliga så det blir ett byte av länkarmar samt så är en motorkudde/fäste i dåligt skick så den byts också.
Strax efter det så skär ett framhjulslager ihop så även det måste bytas. Suck pengarna flyger iväg.
Men vänta det är inte nog med det än ..nej nej. Får en liten spricka i framrutan som väldigt fort blir en stor jävla spricka, så även framrutan måste bytas.
Katching pling där rök 10,000 kr typ.

Aja har haft otroligt lite fel på min Skoda RS sedan jag köpte den så det va väl dags att det hände. Den har bara gått 13000 mil en 2005 och aldrig vinterkörd jag är enda ägaren. Men slitage grejer går ju sönder ändå inget konstigt med det. Bättre nu än på semestern iallafall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar