tisdag 20 juni 2017

Söndags fiske

I Söndags  vad det fiske på schemat igen. Men denna gång slapp jag traila min båt.
Det va min fiske polare Hans Lundblom som tyckte vi skulle ta hans Lider Arkip till Sigtuna fjärden för fiske. Sagt o gjort så blev det. 

Solen sken och vinden tog i utav bara helvete men det stoppar inte ett par galna fiskare ..nej nej.
Lindern är en väldigt lätt båt så den driver på riktigt bra i vinden och eftersom Hans inte har någon frontmonterad elmotor ala Minnkota eller Motorguide så får det bli drivankare. 2 st hade vi i större delen för att kunna drifta av branterna i lagom fart. Han har iofs en aktermonterad Minnkota men den är inte alls lika smidig som en frontmonterad med fjärrkontroll eller fotpedal men det gick det här ochså.

På första spotten blev det bara några mindre gäddor så vi bestämde oss för att flytta till nästa ställe som brukar ge fisk. Och efter kl 15.00 på den spotten så började det hända grejer. Hans plockar upp en gädda på ca 3 kg och kort efter det en på 6.2 kg tror jag det va. Och bara ca 40 min efter det kontrar jag ned en gädda på 7 kg på samma ställe. Det blev flera gäddor på detta ställe under eftermiddagen men dom va lite mindre.

En helt okej fiske dag som levererade 7 gäddor upp i strålande solsken och halv storm får väl duga tycker jag.

/Skitfiske på er.
Hans med gädda på 6,2 kg


Jag med gädda på 7 kg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar