lördag 15 juli 2017

Hedesunda

Igår så stack jag och Jörgen iväg till Hedesunda Dalälven för att prova på fisket där. Med strålande solsken och väldigt lite vind så hade vi inga förhoppningar om grymt fiske men eftersom detta vad en test resa bara för o se hur det är däromkring. Du vet kolla upp ramper osv. Jag hade rekat lite redan förra säsongen men då insåg jag att med Skodan så blir det svårt på dessa ramper. Nu när jag har min Suzuki finns det inga sådana hinder.

Iallafall vi drog iväg med båt o allt. Inga problem överhuvudtaget trots att det är överjävligt mycket sten på vissa områden men då Navionics har sjökortstäckning så är det bara att köra försiktigt.

Försiktigt är ledordet här tills man kan vattnet. Fick vi någon fisk då...Det va väldigt segt men så är det ofta då man kommer till ett helt nytt vatten. Man vet inte vad som fungerar. Vilka beten, färger, djup, platser osv sen vädret..denna förbannade strålande sol som förstör fisket en del hahaha.

Jörgen fick dock upp en rätt fin gädda nästan direkt men sen vart det inte så mycket mer. Några hugg och tapp. Men jag kommer absolut att fiska mer här för det är en fantastisk miljö och det dras grov fisk här med jämna mellanrum. Så fisk finns det i massor. Man måste bara lära sig vattnet lite sen kommer storfan upp ur djupet.

Min polare Jörgen med fin gädda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar