söndag 24 september 2017

Fiske i Dalälven



Min nacke o axlar har nu blivit mycket mycket bättre. Bara att hoppas det håller i sig så jag inte får ont igen. För nu är hösten här och då måste det fiska gädda så in i helvete.
Sagt o gjort så drog Jag och Hans Lundblom till Dalälven/Hedesunda för att försökte dra upp stora gäddor.  Det är andra gången jag fiskar där i mitt liv och tror det vad första gången för Hans. Vi hade riktigt segt fiske men det är inte lätt o nöta ett nytt vatten bara så där.
Vi lyckades iallafall få upp varsin gädda på ca 4 kg som båda vad i riktigt fin kondition. Trodde faktisk min skulle va större då den drog som ett jäkla tåg när den närmade sig båten. (knark gädda haha). Samt några snipor kom upp.
iallafall så va det en trevlig dag på vattnet. Hösten är här och nu ska det fiskas så mycket det bara går helst alla dagar i veckan.

Vi struntade i att fota dessa gäddor då det inte är mycket att visa upp. Gäddor i den här storleken dras det upp så in i helvete av överallt ändå.

/Skitfiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar