fredag 15 september 2017

Ont i nacke och axlar

Nu har jag haft riktigt jävla ont i nacken o axlarna i över en vecka. Gick till sjukgymnasten och fick lite hjälp, enligt han så är det muskulärt. Fått massage, nålstick, övningar som jag utför.

I början så vad det som nackspärr från helvetet. Kunde inte röra huvudet mycket alls utan att skrika av smärta. Ligga i sängen och sova va bara att glömma, sov sittandes vid köksbordet eller halv sittandes i soffan (inte många timmar sömn kan jag lova)  Efter 3 dagar hemma med lite övningar så blev det lite bättre, gick till jobbet på måndagen men vad tvungen att kasta in handduken på onsdag kväll kl 18. Då gick jag hem från jobbet med samma smärtor igen. Tillbaks till sjukgymnasten igen på torsdagen. Förklarade då att nu kan jag röra skallen rätt så obehindrat men har en konstant kronisk smärta i nacken o axlar som skjuter ner i skuldran på höger sida samt högerarmen. Kan inte sova liggandes i någon ställning. Har provat att vrida o vänd, palla upp med kuddar osv men nä gör jävulskt ont hela tiden då så halv sitter/ligger i biostolen och sover = as dålig sömn.

Iallafall får mer massage och akupunktur som hjälper 1-2 tim sen är det lika illa som innan.
Mosar på med Voltaren gel, starka painkillers, varm vetekudde det hjälper för stunden men är ingen hållbar långsiktig lösning. 

Till råga på allt så händer detta under den perioden då fisket är som bäst..hösten. Måste bli bra fort nu. Dessutom bara väntar jag på att min arbetsgivare Manpower ska börja tjata om läkarintyg och annat skit för i dagens samhälle kan man inte vara sjuk. Då är man en skolkare, smitare, lat jävel. Skitsnacket börjar gå och vips så får man byta uppdrag till något annat..Trevligt.

Aja nu har jag gnällt och tyckt synd om mig själv tillräckligt för en stund. Det är iallafall fredag och imorgon är det fest hos min bror som gifte sig i onsdags.

Tar en stadig grogg, biter ihop och hoppas på drömvinsten imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar