onsdag 20 juni 2018

Stormfiske

Igår så hade 3 av medlemmarna i Team Wolfpike bestämt sig för att fiska i Hedesundafjärdarna som är en del av Dalälvens vattenflöde. Det vad Jan , Johan och jag själv som skulle bege oss dit.
Vi hade bestämt att dom åker till mig så utgår vi härifrån då Jan bor i Stockholm och Johan i Enköping. Kl 12 så anlände storfiskarna som haft ett riktigt segt fiske hela vecka fram tills nu och det skulle vi vända till stordåd idag. Trodde vi iallafall...

Vi började med att äta mat hos mig. Jag hade tillagat Ajvargratinerade spenat tortillas med tillhörande sallad. Mycket gott är det.
Efter en del snacka o tuggande så va vi mätta och bestämde oss för att åka iväg. Men det skulle bli lite besvärligare än planerat, Jag har nämligen glömt innerbelysningen på i bilen som stått i garaget i 4 dagar så batteriet va tomt. Helvete. Men som tur är så har Jan också en Suzuki Vitara med 4 hjulsdrift. Dock en mindre modell med lite klenare motor men en mycket bra bil så vi knuffade helt sonika ut min bil ur garaget och kopplade på en batteriladdare. Sen backade vi in Jans bil och kopplade på trailern och åkte vi iväg mot Hedesunda för o dra 3 nya personbästa på gädda. HAHA eller hur...

Det blåste som satan i västerås när vi åkte, full storm  men vi tänkte att i Dalälven Hedesunda så är det inte lika stort som Mälaren så där är det gott om skydd för den värsta vinden. Jag har varit här och fiskat 4 ggr tidigare och vi har då fått metersfisk varje gång så förhoppningarna va stora, men Jan och Johan har aldrig fiskat här så det va nytt för dom.

När vi kommer fram så blåser det mycket värre än i västerås. Jag pratar tamefan storm, vi uppskattar byvindarna till 17m/s. så det är mycket besvärligt att fiska. Elmotorn får jobba som satan för att hålla oss på platserna och ibland orkar den inte det .

Och fisket är skit rent ut sagt. Inte ett jävla hugg på hela 8 tim. Va fan liksom. Men vi skyller på vinden som inte gör att vi kan fiska effektivt. Det är mycket sten o grund överallt så när vinden sliter tag i båten och driftar oss i 2 knop med drivankaret nere så är det besvärligt. 

Men det va ändå en dag med många skratt och 6.00000.000000 kast med alla sorters beten  men ändå 0 hugg. Men vi deppar inte ner oss för det bara att ta nya tag och köra på igen. Vi kommer absolut tillbaka till Hedesunda. Har en plan på att boka en stuga på campingen till hösten i oktober och åka hit med 2-3 båtar och fiska 3 dagar. Då jävlar ska det upp krokodiler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar