torsdag 7 juni 2018

Fiske i Björköfjärden början på Juni 2018

Idag så begav jag mig ut på Björköfjärden med 2 av polarna i vårat team WolfPike. Det vad Jag Johan och Jan som jagade gäddor. Vi hade min båt som vi rampade i uppe Ekolsundsviken vid kl 15.
Vi hade en färdig plan för dagen. Fiska djupare runt branter som håller gräs o tång på 3-7 meter.

Det började trögt på första spottarna men det är lugnt sa jag vi har 5-6 bra ställen till som jag vet brukar hålla bättre fisk så åkte vidare till nästa ställe som ligger drygt 40 min båtfärd från rampen.
Och när vi kommer fram känner man hur det luktar gott..Ni vet den där härliga doften...Det luktar gädda i viken . Här står dom säger vi alla tre och börja dänga beten i alla möjliga färger o former. Det tar en stund innan det hugger. först någon liten sen en lite bättre på 3 kg ca. Och sen ropar Johan att han har en stor på. Håven åker fram och upp kommer en fin grov gädda på 5.5 kg. Nytt PB för Johan som hade PB på 4.5 kg tidigare. Gratis till den.

Sen går det en stund och någon mindre kommer upp och vi har några tapp o följen. Sen tar det stopp i mitt spö en riktigt stark 5,2 kgs Gädda som total slaktade min gator gumbait i färgen Löksky (vad fan får dom alla färgnamn ifrån) Precis när jag ska till o ta gälgreppet på den så ruskar den runt o far iväg så det stänker gatorgum bitar. Jag fick bara upp gäddan med stingern hela betet va borta...HAHA

Totalt tror jag vi fisk upp 8st gäddor Janne fick nöja sig med dom små idag. Nästa gång är det han som tar dom större. Brukar bli så att det går runt lite.

Överlag en mycket trevlig stund på Mälaren som visade sig från sin fina sida idag. Molnigt, bra med vind och  väldigt lite andra fiskare att trängas med. En mycket trevlig dag.
Men så är alla dagar på sjön med Jan och Johan samt andra medlemmar i team WolfPike galet trevliga. Vilket gäng.
Lite bilder från turen kan ni se nedan.

/Laters












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar