tisdag 14 augusti 2018

Landat hemma efter 1V i norrland

Ja då är man hemma och har landat efter 5 dagar intensivt fiske i Norrland. Har pysslat lite hemma med hushållssyslor ..du vet såsom tvätta, städa, tvätta bilar och båt handla och sen lata sig lite.

Jo då det blir fiske denna vecka med. Skulle säga 90% säkert på onsdag antingen kusten eller Mälaren vi får se. Sen börjar jag arbeta på torsdag natt...Djup suck. Aja det är ju bara 48 veckor till nästa semester ..Whohoo. Jag har faktiskt 7 dagar sparad semester kvar som ska tas ut i höst till fiske.

Eftersom jag jobbar helg-natt torsdag natt till söndag morgon så kan jag ta ut 3 dagar och va ledig 1vecka, visst ja torskar lite stålar på det  men va fan så länge man kan klara hyran och räkningar och lite till så är det värt det. Får jobba över 200 tim när snön faller för då är allt skit ändå,.Vädret alltså.

Så jag tog ett glas vin nyss...jaja det va det 3:e men va fan. Gick ut i mörkret med stjärnorna och en vägg lampa som enda belysning här på landet. "Jävlar vad tyst det är här ute, man blir nästan lite skrajsen när det knäpper i skogen" Iallafall satt och funderade på det ena och det andra och tänkte att fan vad tiden går....Jag va ju nyss 20 och sen 30 och nu 47 år vad fan hände.
Och ibland så vill jag som alla andra ha mer av allt...Allt du inte behöver och så sitter man där och tycker synd om sig själv.. Huhu jag är fattig, jag är ensam..huhu osv.

Men det är jag ju inte. Jag är inte ensam. Har flera bra vänner (ingen fru eller flickvän dock) men ensam nä det är inte så- Och fattig ..ja det är väl relativt mot vem du jämför dig med.
Man vill ju gärna jämföra sig med mycket rikare folk. Men det är inte rätt.

Låt se. Jag bor i en byggnad jag bara kunde drömma om för 5 år sedan ett ombyggd stall/bodel som är fantastiskt, 90kvm bodel med fiber indraget, Ac/värmepump, pelletskamin och till vintern kopplas vattenburen värme in. 10 meter till mitt garage på ca 90kvm som är uppvärmt. 2 bilar 1 fantastisk båt jag har även byggt mig ett Biorum/Mancave i ett av sovrummen som kostar mer än jag vågar berätta.
Jag har ett bra arbete som betalar mer än vad dom flesta tjänar. Jag kan spara pengar varje månad utan att snåla eller göra större avkall på det jag vill göra. Dessutom så har jag tillgång till garage med pelarlyft vägg i vägg med där jag bor. tillgång till alla tänkbara maskiner och verktyg, släpkärror  samt hjälp på samma gård.

Så vad saknas ? Inte ett skit. Jo kanske en fru eller flickvän men det kan man ju inte bara fixa hur som helst. Måste ju hitta någon man gillar som inte är tagen, sen måste ju personen i fråga stå ut med mig också. Jaja det händer när det händer om det händer. 

Men det är inte synd om mig. Fuck Now. Men du vet känslan att man vill ha 180 mille på lottovinsten och bara dra iväg, köpa allt man vill, aldrig mera arbeta. Det är nog känslan/hoppet att kunna sluta arbeta och bara må bra, resa, fiska och skita i allt som lockar.

Men synd om mig...Nä det är nog att ta i lite grann eller hur.

Citat jag gillar från okänd " Im not afraid of dying. Im scared of not been living"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar