onsdag 15 augusti 2018

Semestern är slut. Tillbaks till vardagen

Alltså 4 veckors semester är alldeles för lite om du frågar mig som arbetat heltid sen jag vad 18 år.
Tror nog dom flesta tycker vi förtjänat 3 månader semester. Nu har ju jag fördelen att jobba få timmar varje månad och tjäna bra ändå och det är för att jag föredrar nattskift och helgskift före alla andra skift former. Jag arbetar då antingen 2-3 dagar helg eller 4 nätter natt vilket gör att jag får mycket ledigt i veckorna.

Men som sagt så nu är semester slut och hösten är på intåg vilket är både bra och dåligt.
Bra för att gäddfisket drar igång på allvar efter denna sjukt varma sommar. Dåligt för att det närmar sig vinter som jag ogillar djävligt mycket. Men efter vinter kommer vår så det är ju härligt.
Jag kommer som alla andra vintrar att jobba så mycket övertid som jag bara kan och orkar. Detta av 2 anledningar 1, Har varken tid eller lust med övertid  när det är fiskesäsong 2. För att pengarna behövs när det är fiskesäsong. 

Sitter just nu och planerar in en Höstresa till norrland med min bror i sep/okt samt så ska vi i mitt fiske team "Team WolfPike" ordna en 3 dagars satsning i Dalälven i oktober Jag har ju fördelen nu att ha tillgång till väldigt bra och billigt boende på båda platserna vilket gör att man slipper bo i tält eller hyra stuga för 5000 kr för 3 dagar. Kommer bli riktigt roligt detta.

Jag har inte varit iväg och fiskat något efter att jag kom hem från norrland, jag har inte riktigt haft suget efter 5 dagars nötande i sträck samt så har jag haft lite annat och pyssla med. 

I förgår så åkte jag iväg med mammas sambo Bertil och hämtade en frys från hans hus i Dalarna som ska stå hos morsan och idag åkte vi iväg till Dalarna igen för att hämta en frys till mig. Ja jag vet det vart lite dålig planering vi kunde ju tagit båda samma dag men skitsamma. Iallafall så har jag Bertil och mamma att tacka för frysen då dom prompt skulle köpa den åt mig. Tack så väldigt mycket.

Imorgon natt börjar jag arbeta igen men nästa vecka ska jag ut på vattnet igen, vart återstår att se men troligen Mälaren eller Dalälven.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar