torsdag 6 september 2018

Segt fiske på Mälaren senaste tiden.

Jag har varit ut 2 ggr nu på 1 vecka på Mälaren och fiskat men det har varit väldigt segt dessa dagar.
Jag har haft otur med vädret helt enkelt för så här illa brukar det aldrig vara på Mälaren för mig och mina bekanta.

I Söndags så fiskade jag med Hans Lundblom efter arbetet (nattpass på 14 tim) Jag åkte bara hem o käkade frukost och bytte om och lastade i fiskegrejerna direkt på morgonen sen bar det av. Vi hade hans båt denna gång en Linder Arkip så Hans körde vilket va bra för man är trött efter att jobbar 14 tim natt. Men iallafall. Vi rampade i Bålsta och åkte ut till dom ställen där vi brukar få bra med fisk. Vi nötte på tills solen gick ner men gäddorna ville verkligen inte, vi provade olika ställen olika djup olika beten , ja allt. Men det blev bara några mindre upp. Nu va det verkligen inte optimalt gäddväder på något vis. Mälaren vad en spegel och solen lyste starkt och då brukar det vara dåligt fiske.
När jag kom hem så va det en sliten trött krigare som satte sig i soffan. Efter att varit vaken 30 tim i sträck så somnade jag i soffan och sov där 11 tim utan att vakna Haha.

Nedan en bild på en av smågäddorna som kom upp samt en video på söta ankor vid rampen.



Och idag Torsdag så fiskade jag med Eirik Flatebakken och Tobias Gustafson. Vi va både gäster i Eiriks Tracker båt i hans hemma vatten utanför Uppsala.
Eirik har jag träffat tidigare då vi körde Trehärarslaget som du kan läsa om här Trehärarslaget - en utmanartävling

Och även idag blev det mycket svårt att få upp någon fisk det va stundtals helt blankt på Mälaren och ganska så varmt. Inte vad man hoppats på- Men va fan ska man göra åt vädret ? Det är bara att nöta på så mycket man orkar. Vi fick upp en gädda i båten en liten skit som högg på mitt Gatorgum sen hade vi några hugg men det va bara mindre fisk.

Men det va en trevlig dag i båten iallafall. Jag tycker alltid det är kul att träffa och fiska med nya människor, man lär sig alltid något av varann, det brukar bli massa prat och skratt och ibland har man fantastiskt grymt bra fiske och ibland är det helt enkelt överjävligt svårt att locka gäddorna till hugg.

Jag tror säkert det blir fler pass framöver med dessa herrar på ett eller annat sätt. Nästa gång är det jag som bjuder med Tobbe och Eirik i min båt på mina ställen och vem vet hur det går. Fantastiskt fiske eller överjävligt trögt det får vi se då det är dags.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar