söndag 23 september 2018

Delar av Team WolfPike med gäst fiskar i Mälaren

Först så skulle bara Jan och Johan ut och fiska denna söndag men då jag har varit hemma från jobbet denna helg på grund av värkande fot (hälsporre) så frågade jag om vi inte ska fiska alla 3. Jag tänkte att jag kan ju sitta i båten i emellanåt samt så har jag lindat foten och mina skor jag har till fisket inte alls klämmer så som mina arbetsskor gör. Och så kommer vi överens. Men så får jag höra att min vän Hans tänkt åka ut i Sigtuna själv så jag frågar om han inte ska följa med oss istället så kör vi 2 båtar på 4 gubbar. Och jo alla tyckte vad en bra ide. Vi bestämmer oss för att mötas upp där vi ska sjösätta kl 10.00. 

Klocklarmet ringer 06.30 och jag som jämt är så morgontrött att det känns som jag ska spy och ställa in varje gång snozzar 10 min sen börjar katterna trampa runt o bitas så det är bara att gå upp, Jag ska ju fiska för fan. Brygger Starkt kaffe och går på skithuset.
Det är just den första kvarten som är jobbig sen är jag hyggligt pigg och glad. Bara jag får i mig 2 koppar kaffe, en näve sobril, samt får dinosaurie skita så är jag på banan. (nä sobril va o ta i) Men foten värker lite så tar någr starka smärtstillande/inflamatoriska piller och äter frukost. Så nu är jag på banan och på väg att hämta upp Johan som bor i Enköping. Och det visar sig att även han är trött efter ett natt pass för jag väcker honom när jag ringer så han får bråttom att göra sig färdig. Lugn säger jag, Det det 35 min innan jag är hos dig så du hinner.

Jag har tidigare i veckan lokaliserat en ny plats för att sjösätta båtarna. Läget är perfekt men den så kallade natur rampen är okej om man har bra 4 hjulsdrift. Vi sjösätter och delar upp oss i båtarna och kommer överens om att efter halva passet så byter vi gubbar i båtarna så vi får fiska med lite olika gubbar.

Men fisket är vansinnigt trögt idag. Vi trodde alla att det skulle vara kanon fiske då det blivit mycket svalare både i vattnet och luften samt så blåser det rätt duktigt. men gäddorna hugger inte vi provar det mesta och har flera försiktiga nafs och följare men nää totalt så blev det 6 st mindre gäddor upp denna dag vilket får ses som dåligt på 4 gubbar och 2 båtar. Klockan 19.00 så bestämmer vi oss för att åka tillbaka för att traila upp båtarna.

Jag trailar upp först och det går galant då jag har både diff och lågväxel på min Suzuki Grand Vitara.
Men när Hans ska dra upp sin Linder Arkip men sin Volvo V70 som är framhjulsdriven så tar det stopp. Den får inte fäste så det räcker i det lösa gruset samt knöliga branta underlaget.
Så vi kopplar hans trailer på min bil så jag får hjälpa till o dra upp den.

Nu är inte Hans bil på något sett en dålig bil. Det är en grymt fin ganska ny bil han köpt nyligen. Jag skulle tro att många bilar skulle ha problem på denna sjösättningsplats även om dom är 4 hjulsdrivna. Men det gick bra och det är ju huvudsaken.

Vi får se om vi har bättre fiskelycka nästa tur. det kan ju inte alltid vara grymt fiske.
Delar av Team WolfPike

Hans med sjöodjur

Johan med sjöodjur

Min båt redo för avfärd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar