onsdag 19 september 2018

Ander & Johan Team Wolfpike fiskar Mälaren

Igår Tisdagen den 18/9 så åkte jag och Johan ut på Mälaren för att fiska gädda samt testa ett nytt område som såg hett ut på sjökortet.
Det va från början tänkt att att Eirik Flatebakken och jag skulle fiska från min båt men han fick lov att ställa in på grund av sjukt barn. så i stället så åkte Johan med.

Det skulle dock visa sig att området som såg bra ut inte alls va så bra som jag hoppats samt att fisket va riktigt trögt. Vi bestämde oss efter en stund att strunta i det nya området och begav oss iväg till mer kända områden. Men gäddorna ville verkligen inte hugga. Om jag minns rätt så fick vi bara upp en liten skit på hela passet. Men det va ändå en trevlig dag på vattnet . Och ibland får man lova att offra lite fiske tid för att åka båt och leta nya heta områden. För om man inte gör det så kan man ju missa en otroligt massa fina spots. mälaren är stor och det finns oändligt med vikar, sund, gräsbälten, vass, sten, grynnor, djuphålor, grunda områden, djupa områden ja allt. Men bara för att jag tycker ett område ser hett ut så är det inte alltid så att fisken trivs där. Så man är på ständig jakt efter nya heta ställen som get bra med fisk.
Så om du vill dela med dig så tar jag gärna emot dina hetaste ställen haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar