måndag 18 november 2019

November fiske

I går söndag så vad team vän Jan Syren, Jag och en ny gäst Patrik Boden ut och fiskade i min båt på Mälaren. Det har blivit varmare senaste dagarna och det verkar hålla i sig hela veckan så självklart passar vi på att fiska. Det blåste rätt duktigt men det va sydliga vindar så det va riktigt behagligt väder ändå och det tyckte tydligen ett antal andra sportfiskare med. Jag hade kvällen innan kollat vindar och ställen som borde vara bra o ge fisk och tro det eller ej men av 4 ställen jag valt ut så va det redan båtar där när vi kom ut. Helvete. Och då rampade vi ändå i vid 08.30. Aja vi fiskade i närheten av dom spotsen på behörigt avstånd och Janne fick ganska tidigt en helt okej fisk som säkert vägde 4 kg. Den såg ut som den svalt en ankunge för den va redigt tjock. Sen är det riktigt trögt i många timmar, Vi har några följare och hugg men dom vill inte riktigt. Efter ett antal timmar så är det återigen Janne som får en gädda, denna är mindre men fisk ändå. Vi fiskade på ända till 15.30 då solen gick ned men det va bara Janne som fick gädda idag vi andra två bommade men va fan gör det då det verkligen va Jannes tur att ta dom då han haft massa otur med sjukdom, dåliga fiskepass o annat. Vi hade en väldigt trevlig dag på vattnet som alltid. 

Och om allt går som planerat så blir det flera fiskepass i veckan. På onsdag  kommer jag troligen att fiska själv men på fredag ska jag fiska med Lars Åke som är en team medlem som flugfiskar gädda från flytring. Vi har träffats och fiskat typ tillsammans i Dalälven förra året då vi hade en träff men han fiskade då från Jannes båt. Jag hoppas att vädret o jobb osv klickar så vi får till ett pass på fredag.

Och håller vädret i sig på lördag söndag så vill jag även fiska med Hans Lundblom från teamet. Ja det ser ut o bli en fullbokad vecka. men detta kan mycket väl bli sista veckan vi fiskar från båt, allt beror på vädret. Så det vore jävligt fint o avsluta med några riktigt stora gäddor. Jag har fått en del rapporter att några träffade riktigt rätt i mälaren denna helg, gäddor på 11 kg, 14 kg och 119 cm kom upp. Grymt fiskat av dom grabbarna. Som jag alltid säger dom finns där...

Sen har jag idag monterat stänklappar på trailern för att ibland då man åker på leriga, blöta vägar o stigar så stänker det upp så in i helvete med skit på spännbanden och baklysena så det är vidrigt så vi får se om detta hjälper. Lär ju inte bli sämre iallafall. Köptde dessa på Jula för 50 kr/st tog väl 30 min o montera.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar