söndag 6 juni 2021

Fiskar med Eastfield Instrument Pike Trophy Casting 350g i för mig nytt vatten.

 Igår så bar det iväg till Dalarna för fiske med en dalmas, nämligen Anders Henriksson aka Dala fiskeguide. En herre med hjärtat på rätt ställe och en väldigt grym gäddfiskare.Vi har fiskat ihop förut och då i hans båt men nu drog jag med min. Tanken vad från början att vi skulle fiska i Dalälven men då fisket varit ruskigt trögt där så lade vi om planen och åkte till en hemlig otroligt grym sjö istället. Solen stekte så in i helvete och inte tillstymmelse till vind men gäddorna va på plats och vi lyckades få upp 6st i båten men vi brände minst lika många och hade flera följare som vände vid båtkanten. Vi fiskade mellan kl 17-23 och det gick åt mycket vätska denna dag både vatten, kaffe och öl. Jag körde fordonen så för mig va det alkoholfritt, även dom ölen är goda.

Men hur va fisket då jo ruskigt trevligt. Mycket gräs att fiska i/runt på djup 2-4 meter och dom gäddor som högg va det ingen tvekan. Snaskahugg aka knarkgäddor ryckte nästan spöt ur händerna på en, arga som satan är dom i denna sjö. Det va inga riktigt stora som kom upp men väldigt bra kondition på fisken, det är tydligt att sjön mår väldigt bra med tanke på det jag sett och upplevt här. Flest gäddor denna dag fick jag och det va större gummibeten på 27-30 som helt klart levererade bäst denna dag vilket va extra roligt då jag kunde testa mitt helt nya spö ordentligt.

Jag har haft ögonen på detta spö sedan jag hörde att det va på väg ur fabriken i vintras och då Eastfield verkligen levererar spön och beten i världsklass så ville jag verkligen ha detta. Så efter att pratat med andra som fiskat med spöt så slog jag till och köpte det. Och det är jävlar i mig ett rejält spö för dom riktigt stora betena. Väldigt lätt med tanke på kraften i spöt och välbalanserat med hur mycket kraft som helst.Ska ni ha ett kraftigt spö så är det detta ni ska köpa Punkt."Eastfield Instrument Pike Trophy Casting 350g" Nu hinner jag inte skriva mer för jag ska iväg och fiska igen. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar