måndag 7 juni 2021

Ska ge det en chans igen att skapa ett bra fiske gäng.

 Hallå alla Gäddfiskare.

Mitt namn är Anders och jag är gäddfiskare in i själen.

Jag har som avsikt att starta ett gäng på 3-4 personer, som ska satsa på gäddfiske tillsammans. Målet är att bli ett tightgäng som passar bra ihop i alla väder och som vill fiska efter gädda från Vänern till Umeå. Du bör bo i Västmanland eller max 10 mil från Västerås som är min hemort. Du måste kunna lägga mycket tid och resurser på att fiska och resa inom Sverige i jakten på stora gäddor samt upptäcka och utforska nya vatten, så du får inte vara obekväm med att resa en del.

OBS Jag är inte ute efter att köra massor med tävlingar eller jaga sponsorer eller ses i massor med sociala sammanhang. Vill du det så är detta inte för dig. 

Vem är jag... Anders 49 år som bor i Västerås och trailar min båt "Ockelbo B16 AL" ca 70-80 pass i flera län till många olika sjöar från april-dec. Älskar att fiska gädda.

Är långt ifrån en nybörjare, långt ifrån ett proffs. Jag har dock fiskat gädda större delen av mitt liv. Har ett jävla pannben och gnäller inte för att det är skitväder. Får ofta grov fisk men så klart inte alltid. Kamratskap, upplevelser och att må bra är minst lika viktigt som att få 10 kilos gädda.

Jag arbetar som dom flesta andra i veckorna men helgerna är fisketid.

Jag har mycket humor, skojar om allt. Inget är tabu. Humor, ärlighet, kamratskap är väldigt viktigt. Jag har några vänner jag fiskar med då och då men fiskar mycket själv sedan 2 år. Har varit medlem i 2 st team men har lämnat dessa då jag inte tyckt dessa passat mig.

Så vem är du..

Kön, etnicitet, ålder är inte viktigt men du får inte vara en nybörjare inom gäddfisket. Du ska så klar vilja/ kunna det som jag skrev ovan. Jag förutsätter att du har körkort och bil. Bra båt på trailer är plus i kanten. Om vi blir 3 eller 4 st är minst en till rejäl båt ett måste. Du har tålamod och ekonomi för att jaga stora gäddor.

Om du bara är ute efter att hänga med och fiska utan att tillföra något så är detta inte för dig. Tanken är att vi ska avlasta varann med sökandet, kostnader, fordonskörandet osv för att kunna vara på vattnet så mycket så möjligt. JAG är INTE ute efter att ta dina spots på något vis, vi ska hitta nya stekheta vatten tillsamans.

Låter det som att detta är något för dig så hör av dig till mig och berätta vem du är osv så tar vi det därifrån.

Jag reserverar mig till att säga nej till dig om jag är tveksam. 

Enklast att kontakta mig är via

Mail : aew71@outlook.com

Facebook : https://www.facebook.com/anders.vestman71

Min Blogg : http://attfiskastorgadda.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar