fredag 28 januari 2022

Ambassadeur 6500 Pro Rocket 100-Year Edition Trimmad

 Jag har ju återkommande problem med ömmande nacke och axlar framförallt på höger sida och nu har jag även dragit på mig en så kallad tennisarmbåge också. Allt detta är efter måånga års slit inom industrin med tunga moment och dåliga arbetsställningar och chefer som inte fattar/bryr sig ett jävla skit. Så nu går jag på rehab 2 ggr i veckan för att få bukt med detta. Men det va inte det jag skulle berätta om egentligen men ovanstående är en anledning till det jag kommer berätta härnäst.

Jag kan ju fiska lika bra med både höger och vänster vevade Ambassadeur rullar och dom som känner mig vet att jag har en kärlek till dom runda klassiska rullarna från ABU Garcia samt Daiwa Luna 253. Lågprofils rullarna är för dom som fiskar i cykeltröjor. Inte oss gubbar som förstår bättre. Så för att då avlasta min högra sida i mellan åt så behövde jag köpa en till fiskerulle med höger vev. Men då jag inte nöjer mej med vilket skit som helst så bestämde jag mig för att det ska vara en Abu 6500 Pro Rocket detta av flera anledningar.

  • Med rätt kunnande och inställningar osv så finns det ingen rulle som kastar längre punkt.
  • Dom håller i resten av livet.
  • Du kan ändra/trimma dom så det passar havsöringfisket med lätta drag som kastas 100 meter eller för tungt gäddfiske där nu nöter med Jerkbaits och kastar 2-300 grams beten.
  • Dom är lätta att serva och det finns reservdelar och tillbehör i massor.
Men för att rättfärdiga detta köp så sålde jag en av mina trimmade rullar till min vän Jan Syren för ett mycket bra bra pris till hans fördel. Men jag ville täcka kostnaderna för mitt nya köp helt enkelt. (kommer sakna den rullen)

Så vad jag har investerat i kan ni se och kan ni läsa nedan.

  • Abu Pro Rocket 6500 100-year Edition som modifierats lite.
  • Grund trimspole från ABU.
  • Oljesinter bussnningar istället för kullager i spolen
  • lättad linspridare
  • keramisk knivbult
  • Dubbel kullagrad evighetsskruv





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar