onsdag 3 augusti 2022

Ammbasadeur Beast 2016

Då och då gör jag fynd som är för bra för att vara sant, som häromdagen när jag bara ligger och slö kollar facbook. Läser en tråd som leder till en annan tråd och så är det en kille som funderar på att sälja sin "Ambassadeur Beast Rundrulle från 2016"
Detta är alltså inte någon lågprofil utan den starkaste rullen ABU byggt. Den har ett stativ fräst ur ett stycke aluminium = sjukt starkt och lätt.

Den gjordes så vitt jag vet bara åren 2016-2017 och sedan dess har jag velat ha en sådan men priset va bara mer än vad jag är beredd att betala för en fiskerulle priset låg när den lanserades på 3-4000 kr Till och med begagnad har folk betalat 3000 kr för denna rulle senaste åren. Detta är ett stycke rullhistoria så när jag fick tag i en för 700 kr så tvekade jag inte en sekund. Han som sålde rullen berättar att den skorrar vid utkast samt så är inte orginal veven kvar. Lungt säger jag är nog bara en service som behövs.

Så jag öppnar rullen och kikar lite men denna är uppbyggd på ett annat sätt än mina andra rullar så som JB Pro Rocket osv. För att få ur ena spolaxellagret så ska en sprint ur och jag får tamefan inte loss sprinten. Vågar inte vålda för mycket. Så efter kontakt så skickar jag den till Sportfiskeboden i Täby så får dom göra en service samt ersätta lite delar i den så den blir ännu bättre. Delar som ska i är 

1. Keramidhybridlager i spolen/spolaxeln.
2. Lättat UT Mellanhjul.
3. keramisk knivbult.
4. full service utförs och om något annat är dåligt så fixar dom det med.

Pris för allt detta landar på ca 700 kr.
Så total pris för mig blir då 1400 kr och då är den bättre än ny och ett stycke Ambassaseur Rull historia är min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar