söndag 28 augusti 2022

Snart Höst

 Det har varit lite dåligt med uppdateringar om mitt fiske den senaste tiden och det är helt enkelt så att jag inte fiskat så mycket för att det varit så satans varmt. Jag gillar inte alls när det är mer än 23 grader varmt. Det är ju bara svettigt och jobbigt så fort man ska göra något. Nu tänker många att jag är i dålig form, fet och otränad. Må så vara att jag väger för mycket och kanske inte springer på gymmet 4 dagar i veckan men orkar det gör jag, mer än många av dom jag fiskar med samt arbetar med men det betyder inte att jag tycker det är skönt när kläderna klibbar fast, svetten rinner i ansiktet, solsvedd osv.  Dessutom så är det satans dyrt att tanka bil och båt så jag får spara lite till hösten som är runt hörnet.

Men några fiskepass har det ändå blivit då vädret varit någorlunda okej. Förra helgen så åkte jag och Sebastian till en för oss ny sjö som gav några gäddor och det är en intressant sjö där det ligger väldigt mycket timmer på botten och även mycket stockar som sticker upp här o där. Det ligger ett sågverk vid sjön och med all säkerhet så har det flottats timmer i sjön förr i tiden. Vi puttrade rund sakta med både elmotorn och bensinmotorn för att få kläm på hur sjön är. Vi upptäckte rätt fort att sjökortet stämmer väldigt dåligt på större delen av sjön, samt så är den väldigt grund i ena änden och väldigt djup i andra änden och all fisk verkade stå djupt vilket inte vad konstigt då solen lyste och det vad varmt i vattnet. I den djupa delen så drog Sebastian sitt årsbästa hittills, en gädda på 100 cm och ca 7 kg.

Dom andra fiskepassen jag gjort skiter jag i att skriva om men det har varit bra fiske på alla pass utom ett då jag blankade.

Men nu är hösten på ingång då kommer det bli mycket mer intensivt gäddfiske. Jag räknar med 2 pass varje helg tills det fryser på sjöarna (om vädret tillåter) Bara hoppas att man får vara frisk hela hösten, sjuk kan jag vara i januari. Nu kommer jag inte utforska några fler nya vatten i år utan lägga krutet på att fiska dom vatten jag redan utforskat sedan tidigare och det räcker mer än väl även för nästa säsong. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar