onsdag 7 september 2022

Fiske i både regn och sol

Helgen som var bjöd på skitdåligt fiske och ganska okej fiske. På lördagen fiskade jag Mälaren med Kent Malmlöf i hans båt. Och det va tyvärr skit dåligt fiske denna dag med rejält kallras och regn hela dagen men vi nötte på ändå i 8 timmar och det blev 2 små gäddor upp innan vi gav upp i regnet. Kent är en ny bekant som jag börjat fiska med vi har kört 2 pass.  En gång från min båt och nu från hans båt. Vi har haft dåligt eller trögt fiske båda gångerna men det kommer släppa rätt som det är. På söndagen fiskade jag med Hans Lundblom i hans båt och nu körde vi en annan del av Mälaren. Nu är vädret i stället varmt som fan, vindstilla och stekande sol. 100% omslag alltså. Vi har det rätt trögt även denna dag men till slut efter att åkt runt på typ10 spots så släpper det lite. I ett område med med gräs så fångar Hans 3 st Aspar på 3-4 kg inom en timme, jävligt häftiga fiskar. Vi gör en förflyttning på 10 minuters båtfärd till ett stort grundområde och här får jag helgens största gädda på ca 100 cm Blev ett gäng mindre gäddor med. Tror det blev 7 gäddor och 3 aspar denna dag i solen. Men nu är verkligen hösten på gång och det älskar jag. Vattnet har sjunkit i temperatur från 21 grader till 16 grader på en vecka och nu med kalla nätter och nordlig vind är det stadigt på väg ner till riktiga höst temperaturer. Nu är det snart helg igen och då lär det bli mer fiske om inget katastrofalt inträffar. Var och när får jag återkomma till. Men nu när höstfisket är här kommer det helt säker flera bättre fiske berättelser här på bloggen samt fina bilder.

/Stay Tuned.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar