måndag 19 september 2022

Lite blandat.

 Ja vad har hänt sen sist..en hel del faktiskt men inte allt fiskerelaterat. Förra helgen så uteblev fisket pga jag inte hade lust och hade annat i tankarna och har man inte lust eller den där nu jävlar känslan blir inte fisket lika bra och lika roligt och det ska ju kännas bra att fiska, man ska vara glad, avslappnad, koppla bort annat tråkigt i livet, och helt enkelt känna glädje och må bra. Då fångar man fler och större gäddor, så är det för mig.

Varför hade jag inte lust då. Jo mitt arbetsuppdrag på Kanthal tog ett abrupt slut 2 min innan mitt pass började för 1.5 vecka sedan helt plötsligt så är det en nedgång på orderingång så man får gå och detta trots att det va såå viktigt att jag gick en utbildning på nya svetsen dagen innan. Blev erbjuden att arbeta på en annan avdelning i fabriken, en avdelning som ingen vill jobba på, ett annat skift, sämre lön. Dessutom så ska det gå minst 5 dagar innan man byter skiftgång men det struntade arbetsledningen i så jag sa NEJ. I helvete heller. Så jag kontaktade Manpower och förklarade läget och fick gå på garantilön tills dom hittar ett nytt passande uppdrag till mig. Dessutom så försökte Manpower blåsa mig på garantilön men det slog tillbaka hårt efter att jag kontaktat facket och dom ringde upp och förklarade för min konsultchef vad som gäller. Undrar hur många konsulter som jobbar åt bemanningsföretagen som blivit blåsta på pengar. Arbetare som inte törs stå upp för sig själva, arbetare som inte vet reglerna, lagarna, eller vart dom kan vända sig för hjälp. Jag gissar på tusentals. För mig har dom försökt blåsa på allt från garantilön, semesterlön, övertidsersättning, helgersättning, OB tillägg. Men dom har aldrig lyckats för efter 32 år i arbetslivet så kan jag mina rättigheter och skyldigheter och jag tar inte skit från någon och jag står upp för mig själv och mina rättigheter. (jag har jobb denna vecka)

Men i lördags så va fiskesuget tillbaka och jag fiskade med Hans Lundblom i Mälaren och fisket vad piss dåligt. Haha. SMHIS prognos va som vanligt helt åt helvete så vi hade ösregn nästan hela jävla dagen och vind från nord/väst så gäddorna va inte på hugget alls. En liten gädda upp blev det. Sen vad det tänkt att jag skulle fiska med Kent på söndagen men han låg i feber och hosta så söndagsfisket blev inställt. Aja inte hela världen kommer fler dagar är man sjuk eller inte mår bra så är det så, hälsa och jobb måste gå före fisket även om man inte vill det. Speciellt i dessa ekonomiskt tunga tider som troligen blir värre innan det blir bättre.

Nu med regeringsskiftet så får vi se om alla löften som lovats för att göra det bättre för invånarna i Sverige infrias. Ja åtminstone bättre för oss som arbetar och är laglydiga och som måste ha bilen i vardagen. Troligen blir det värre för kriminella, bidragsfuskare, folk som inte vill arbeta utan bara ska ha bidrag och drälla runt. Klimatet då...Ja vad om klimatet. Vi är redan bäst eller del av dom bästa i världen på att göra saker för miljön och klimatet det räcker väl. När resten av världen är på den nivån Sverige är så har vi inga problem. Men att Sverige blir ett fattigt land fullt med islamister och invandrare som inte vill jobba utan spär på kriminaliteten, att företag går i konkurs, att bönder inte kan få lönsamheten att gå runt, att vi får en högre inflation med hög arbetslöshet är verkligen inte rätt väg att gå.

Ja som ni förstår så röstade jag åt höger och har alltid gjort kommer alltid att göra.

Nu kommer jag jobba 3 x 12 timmar denna vecka sedan hoppas jag på att Kent är frisk så vi kan fiska 2 dagar kommande helg.

/Laters


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar