torsdag 24 november 2022

WolfCreek Damn You Rod 8.6 fot -170 gram 1 pice

 Idag såg jag återigen en deal på facebook köp o sälj sida som inte kunde låtas passera mig. "WolfCreek Damn You Rod 8.6 fot -170 gram 1 piece" Ett smått fantastiskt bra spinnspö efter gädda. Även detta spö har jag sneglat på i några år men inte köpt då det kostar 3300 kr i handeln vid dagens datum. Men så såg jag denna annonsen av en kille som bor i Kolbäck som bara är en mil från mitt hem. Han säljer alltså ett WolfCreek Damn You Rod 8.6 fot -170 gram 1 piece i absolut nyskick, bara använt ett pass till det fantastiska priset av 900 kr. Är det möjligt ? Jag skickar i väg ett meddelande till han direkt och säger att jag vill köpa spöt om det finns kvar, nästan omedelbart får jag svar att det är kvar. Jag ringer honom och pratar lite och vi kommer överens om att mötas på min arbetsplats nästa dag för affär. Men så ringer han samma dag och säger att han kan komma med spöt på en gång då han jobbar nära mig och är på väg till sitt arbete. Javisst tänker jag gör det, och 30 minuter senare möter jag han på parkeringen och gör affär.

Spöt är verkligen helt i nyskick, inte en repa inte ens korkhandtagen har en uns smuts på sig. Så detta vad verkligen ett bra köp. Varför har ingen annan köpt det undrar säkert någon nu. Jo för det första så vad jag snabbt på honom, för det andra är spöt inte delbart så att skicka det på posten är inte ens möjligt till en vettig kostnad, Jag bor nära honom så jag kunde hämta det eller möta honom i närområdet.

Nedan bild på spöt samt lite info om det.


8’6” har kastvikt 2-6 oz (upp till 170g), Heavy Power, Mod. Fast Action. (Detta spöt använder jag till i princip allt, utom dom tyngsta betena, säger Anders "Wolfcreek" Ulvforsen)

Aktionen är Progressive Mod. Fast. Jävligt lagom snabb och följsam. Klingan laddar fantastisk vid kast även med tunga beten och har rejäl ryggrad för att driva in krokar vid mothugg. Att ha en djupare aktion känns också helt rätt när det blir tungt, stökigt och stångigt vid fight.

När vi äntligen släpper en spöserie från Wolfcreek Lures har vi gått all in på kvalitet och komponentval. Titaniumringar, Fuji rullfästen och annat gött. Det är ett premium spö helt enkelt. Personligen tycker jag mest det blir massa skitsnack när olika tillverkare skryter om vilka komponenter, kolfibertyper och blandningar som låter tuffast. Här kommer ändå en tuff lista i punktform.


1. Advanced blend of High Modulous, low Resin Japanese carbon Nano                 bonded fibres.
3. 3K reinforced butt sections for rapid butt stiffness and cast recovery.
4.  Wolfcreek Lures custom Classic brown full gloss tint blanks.
5.  Fuji Palming Gold label reel seat.
6.  Solid Titanium Ring lock guides from American Tackle.
7.  Quad leg ring design, maximum ring flex so as to not stiffen the blanks true             action.
8.  Premium Grade full cork handles and EVA fighting Butt cap.
9.  Wolfcreek Lures custom rod protection socks.
10. Love, Sweat, Tears… and years of design!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar