lördag 27 maj 2023

Är det inte ensamt där du bor

 Fick nyligen frågan av en bekant som bor mer centralt inne i Västerås än mig som bor lite avsides på landet om jag inte har det ensamt där jag bor...Tja vad svarar man på det. Jag har ju bott centralt inne i Västerås mesta delen av mitt vuxna liv och kan inte påstå att jag kände mig mer eller mindre ensam då än nu. Jag bytte kroglivet och stadspulsen mot lugnet på landet, naturen och fisket. Att du bor själv på landet betyder inte att du varken är ensam eller känner dig ensam. Kan nog tycka att jag kände mig mer ensam förr när jag bodde inne i stan trots alla människor överallt. Lösa kontakter på fester och one night stands är historia för många år sedan.

För det är ju inte mängden människor du har runt dig som gör att du inte är ensam. Om du ändå inte känner dom eller om det bara är folk som inte bryr sig eller som bara hälsar på när dom har något av att vinna / kunna utnyttja av dig så är det ju inga vänner. Då är du ju ensam och jag tror känslan av att vara ensam blir starkare i den omgivningen. Hellre några få riktiga vänner istället för massa falska vänner som skiter fullständigt i dig. 

Så svaret på frågan om det är ensamt här ute så ja det kan det vara ibland men jag känner mig inte mer ensam nu än förr. Jag har jobb där jag träffar folk, Jag har bil så jag kan åka och hälsa på vänner när jag känner för det, Jag fiskar och umgås nästan varje helg med mina fiskekamrater. Det är socialt nog för mig. 

Att sitta och försöka vara trevlig med folk jag inte gillar eller sitta och ljuga om hur jäkla bra allt är jämt samt försöka hitta ett samtalsämne med folk jag inte har något gemensamt med överhuvudtaget tycker jag bara blir stelt och obekvämt. Jag är inte den där inställsamma gubben som försöker passa in överallt. Jag skiter ganska mycket i vad folk tycker om mig. Jag säger vad jag tycker och jag gör det som passar mig. Jag accepterar och respekterar dom flesta men det betyder inte att jag kallar dom vänner bara för att dom finns på mina sociala medier. Jag är ärlig trevlig och lätt att umgås med men jag kommer aldrig att försöka vara något jag inte är. Jag är jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar