lördag 27 maj 2023

Vårfisket efter Gädda

 Som vanligt så har mitt vår fiske efter gädda varit trögt, har varit ute ca 10 pass sen isen släppte överallt. Visst har det fångats gädda men dom stor har inte visat sig för mig än, någon runt 5-6 kg har det blivit men mestadels mindre. Sen att man jobbar hela veckorna och bara har helgerna till fiske hjälper ju inte heller men så är det för dom flesta. Visa veckor har jag varit helt slut efter jobbet med värk i kroppen så jag har helt enkelt inte orkat fiska 2 dagar i sträck. Men säsongen är ju lång så nog fan kommer det komma upp både många och stora gäddor inom sin tid. I morgon ska jag fiska med Kent i ett för oss nytt vatten som verkar jäkla intressant, ska bli spännande och se hur det är där. Nästa helg är det lång ledigt och då hoppas jag på bra gäddväder så jag kan fiska 2-4 pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar