torsdag 28 september 2023

Ambassadeur JB Olssonsfiske Special Edition

 När jag såg denna rulle till salu på en facebooksida så kunde jag inte låta bli att köpa den. Som min vänner vet så behöver jag verkligen inga mer fiskeprylar men när priset är helt galet bra och man är snabb så får man slå till. Detta är alltså en special utgåva. Ambassadeur JB Olssonsfiske Special Edition gjordes i 150 exemplar och jag har nr 27 Det är i grunden en helt vanlig Ambassadeur JB som beställdes i röd färg även veven är röd från början. Jag betalade 554 kr inkl frakt för denna. Och det är en galet bra pris då en JB rulle idag kostar ca 2000-2400 kr. Nu i detta utförande som jag fixat till den så får du betala ca 4000 kr.

Jag har så klart plockat isär hela rullen och rengjort och smörjt upp den men den va i verkligt bra skick så det hade inte behövts. I allafall så är den nu smord med bästa fettet och oljorna. Jag kan så klart inte låta bli att trimma denna rulle eftersom det blir så mycket bättre. Dessa delar sitter nu i och den kastar som en dröm och lär hålla för allt du kan tänkas vilja kasta med den.


  • UT bussningar i spolen. 
  • Hålborrad trimspole från Abu

  • keramisk knivbult. 
  • Trimmat till mellanhjulet för bättre snurr
  • lättad linspridare
  • Större svart custom vev
  • Fullservice med bättre oljor och fett 

     






    





                                                                                                                                                                                                                                                            



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar