torsdag 28 september 2023

Fisket har varit lite trögt och jobbat mycket.

 Senaste fiske passen har inte varit så lyckade om man ser till fångster av storgädda men självklart har det varit fantastiska dagar på vattnet med vänner i jakt på dom stora. Men det har som sagt inte varit helt lätt att få dom stora att hugga senaste passen men skam den som ger sig. Hösten har precis börjat och snart är det helg igen och då blir det fiske 2 dagar. På Lördag ska jag fiska med brorsans son Morgan. Vi kommer fiska ett vatten i Dalarna som brukar kunna ge väldigt bra snittvikt på gäddorna. Jag hade tankarna på en del i Mälaren som är bra denna årstid men då det ska blåsa som satan (7 m/s i snitt och 14 m/s i by vindarna) så väljer vi ett mindre vatten.

Sen har jag jobbat hela veckorna precis som dom flesta andra och mitt jobb är fysiskt tungt så har varit trött i kroppen till och från. Har även fått så kallad tennisarmbåge igen, nu är det vänster arm som jävlas (jag hade ju problem med min högra arm förut)  Alltid ska det vara något som värker. Man börjar ju bli till åren 52 i år, med 32 år inom industrin så börjar väl kroppen säga sitt men det är bara att bita ihop för pengarna ska in på ett eller annat sätt. 

Jag ser fram emot helgen och fisket med Morgan. Söndagen kommer jag fiska med en annan person. Mer om hur det gick får ni läsa här på Måndag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar