måndag 14 augusti 2017

Nya fiskekläder

Jag har tröttnat lite på att ha halvbra kläder till fisket. Antingen är det för varma. för kalla, eller så är det inte regntätt eller så andas inte kläderna så man svettas i dom istället.
Men bra kläder är dyrt men som jag oftast säger BRA grejer lönar sig i längden.

Så jag började att kolla runt och testa, klämma, prova och läsa vad andra tycker om för kläder samt läsa lite recensioner och tester.
Till slut så föll valet på dessa plagg. Jag hade tur med byxorna då båda va rejält nedsatta i pris just nu så jag bestämde mig för o behålla både paren. Att jag inte valde samma fabrikat på jacka o byxor är så enkelt att Bass Pro byxorna inte passar min kroppsbyggnad (kort o tjock) så letade upp byxor med D storlek. Iallafall här kommer kläderna jag köpte.

Så nu är jag rustad för alla tänkbara väder. Underställ och andra kläder har jag redan massor av.
Vi får väl se framöver om kläderna håller vad dom lovar. Skorna vet jag är grymma, sjukt sköna och vattentäta samt så andas dom riktigt bra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar