söndag 29 april 2018

King of Mälaren vår tävling.

28/4-2018 Så vad vårat team Wolfpike med och tävlade i King Of Mälaren som utgår från Sigtuna hamn. Det vad Jag, Jan Syren och Johan Lunström som krigade på. Det va galet segt fiske på denna prestige fyllda tävling.
135 lag tävlade mitt i gäddleken och många team fick inte upp en godkänd fisk på 70 cm som jag anser är en liten skit gädda. Vi hade en plan som innebar att åka en lång sträcka för att fiska på och det gjorde många fler med oss. Dom första 5-6 timmarna hade vi inte ett pet, hugg, ingenting helt jävla dött överallt. Men på vägen tillbaka mot hamn så stannar vi till på ett ställe som brukar ge fisk som en sista annhalt. och pang så får jag upp en fisk som är godkänd på 78cm. Fan va skönt vi blankade iallafall inte. 2 kast senare får jag en gädda till men den va för lite för att bli godkänd.

Det va en otroligt rolig dag på vattnet men det är ju dom flesta dagar med goa gubbar som sällskap när man fiskar. Resultatet blev att vi kom på 58:e plats av 135 till slut.
Hatten av till dom teamen som hittade rätt och fyllde pappret med 5 godkända gäddor.

Jan kollar live rapporteringen.

Jag står och försöker få gädda.

Den enda godkända i våran båt på 78cm


Johan nöter o nöter.

3 kommentarer:

  1. Riktigt tuff dag var det... Hatten av till dom som drog över 4m. Ni vann iaf tävlingen mellan Ockelbo Ekipagen då vi kammade 0. Mvh Ockelbo Grannen ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit. Finns lite tips på hur jag fixat och förbärttrat min båt. använd sök funtionen så hittar du.

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittade hit. Finns lite tips på hur jag ändrat och fixat med min ockelbo. Använd sök funktionen så hittar du.

    SvaraRadera