söndag 29 april 2018

Inför Cash Gäddan vår 2018

Idag så fiskade Hasse. Sebastian, och jag på mitt hemma vatten utanför västerås för att reka och ha en plan inför Cash gäddan som är nästa söndag. Vi kom ju delad första plats på den tävlingen i höstas och ska nu försöka försvara denna titel.

Vi fiskade från Hasses Linder Arkip idag och det va låååång mellan huggen. Nästan direkt så får Sebastian en mindre gädda på första stoppet men efter det så dör det ut  Timmarna går och inte ett pet, hugg, följe . Ingenting på många timmar. Vi byter helt plats o kör en bit till ett ställe vi vet brukar ge bra fisk. Nöter en lång stund och ...ingenting.

Jag sätter mig ner för att äta lite då jag blev hungrig som fan. Och då jag är typ 2 diabetiker så blir jag lätt grinig om jag blir för hungrig eller inte får min dos av kaffe (blodsockret sjunker).
Hinner få i mig halva mackan så skriker Sebastian . Nu har jag en jävel, bättre fisk. Jag sätter nästan kaffet i halsen och vänder mig om, ställer mig upp.. Och se på fan det är en riktigt fet gädda som får syna håven utan större dramatik. 

Efter avkrokning,fotografering, vägning så får hon simma tillbaka med resterande rom i sig. Hon spillde ur sig en rejäl dos rom i båten. Så dom stora har inte lekt ännu. 
Vikten på denna tjockis va 9.4 kg när vi räknat av vågsäcken. Stort grattis Sebastian. Börjar bli en vana nu att varje gång karln är med oss i västerås o fiskar så får han gris. Men glad är jag för det.

Nu ikväll ett par groggar sedan sovmorgon imorn samt en del bestyr. Men på tisdag är det fiske igen..Mer om det senare inlägg.

Det va kallt på morgonen

Jävligt fet gädda och en grym fiskare. Glad dessutom.




På väg i 30 knop


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar