onsdag 17 oktober 2018

Cashgäddan hösten 2018

I Söndags så körde Team WolfPike CashGäddan som utgår från Gäddeholm i Västerås. Man får fiska hela Mälaren.
Men det gick helt åt helvete denna höst för oss. Det va otroligt svårt att lura upp någon bättre gädda. Det va ett fåtal team som lyckades bra för att vara så här segt. Hatten av till er.
Ställen som normalt brukar ge fisk va helt jävla tomma på gädda och stim av betesfisk hade vi svårt att hitta med. Vi va tydligen på fel ställe. Precis som ca 30 av 52 startande team vad. Men va fan det är bara fiske. Bara ta nya tag. Men Mälaren och många andra vatten har varit djävligt sega för att inte säga pissdåliga detta år. Tror det är den varma sommaren i kombination med extremt lågvatten som gjort vissa vatten väldigt svårfiskade.

Sitter nu och planerar och tänker hur jag ska fiska den återstående hösten samt nästa år.
Nästa år tänker någon..Jag jag gillar att ha en plan och kolla så jag får ledigt samt så ekonomin håller i väldigt god tid. För annars blir det inte av. Det är svårt nog ändå att få med sig BRA fiskefolk till 2-3 dagars satsningar för att inte tala om att dra iväg 1 vecka - 10 dagar.

Men jag tror det är så jag vill fiska hela nästa år. Jag skiter i att fiska bara för att jag är ledig eller att det är möjligt. Varje tur ska vara 2-3 dagar på vatten man kollat upp o rekat så mycket man kan och är det bra så åker man dit igen. Gärna vatten långt ute i obygden så man får sova i tält eller i bilen.
Sen så kommer det bli 3 satsningar på minst 1 vecka på riktigt bra vatten som alltid ger mycket o grov fisk, ställen jag fiskat förr.

Problemet med detta är.
1. Att hitta någon som är ledig samtidigt som jag är.
2. Som kan bidra med något förutom att bara stå o dänga beten.
3. Har tiden och ekonomin för det tar tid och kan kosta en del.
4. Verkligen vill och inte gnäller hål i huvudet på en om det är sjukt segt fiske, Överlever ösregn och  skitväder har körkort och kan ratta båten. 
5. Är lika dum i huvudet som jag är emellanåt på ett roligt sätt.
6. Har Tålamod Tålamod och är duktig fiskare . Nu pratar jag inte proffs. Utan det räcker att man kan hantera fisken, utrustningen, båten och sig själv.

Annars får jag väl fiska själv. Jag menar inte att stampa på någons tår eller peka på någon person. Inte alls. Jag har fiskat med flera personer detta år som jag gladeligen gör dessa satsningar med. Men jag är osäker på om det är genomförbart då vi jobbar så väldigt olika. 
Några arbetar måndag till fredag. Några arbetar natt. Några arbetar Helgskift.
Så det krävs att någon alltid tar ledigt 1-2 dagar och det är ju inte säkert det går.
Sen har vi ju det med ungar o fruar...

Jaja planera kan jag göra så får vi se vilka som kan följa med. För att gnugga samma vatten som är trögt med högt fisketryck är inte min melodi. Jag åker dit det är bra fiske eller letar upp nya platser eftersom det inte går att göra på annat sätt om man vill ha ett grymt fiske.

Vi får se hur det går framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar