torsdag 16 maj 2019

Fiskar på nytt ställe i Mälaren.

För några veckor sedan så kollade jag och Johan in ett nytt ställe för oss att sjösätta båten och det såg väldigt bra ut. Det ligger bra till, det är en bra ramp, och bra med parkering. Jag har flera gånger tidigare kollat in detta området på sjökortet och tänkt att vi ska fiska detta område men det har inte blivit av. Mälaren är stor som fan och man hinner inte med alla ställen man sitter o markerar ut på sjökorten. Men idag blev det av. Det va tänkt att jag skulle hämta upp Johan runt 09.00 - 09.30. Jag hade ställt larmet på 07.00 och båten o bilen var kopplad och packad redan kvällen innan. När larmet ringer så svär jag över vad tidigt det är. Somnade nog inte innan 02.00 kvällen innan så jag snozar och försover mig så klart... Drar iväg ett sms till Johan att jag är nog inte hos han innan kl 10.30. Johan är redan klar för avfärd och han säger att jag lägger mig o vilar en stund då. När jag väl är på gatan utanför han bostad och skickar ett sms om att jag är framme ja då har han ju somnat haha.

Iallafall vi kommer ut på vattnet runt 11.30 och vi ska ju fiska till solnedgång så vi hinner ändå. Runt klockan 16 ska vi även hämta upp Janne vid bryggan då han ska med o fiska på kvällen efter jobbet (han smet iväg tidigare ) Och på detta nya ställe vi aldrig fiskat tidigare så hugger det på bra som fan direkt. Bara efter några timmar så har vi 8 gäddor i båten. Inga riktiga monster men bra snitt storlek mellan 3-5.5 kg. Flera hugg och följen som inte ger något. Fisken va riktigt på hugget mellan 12-16. När vi sedan åker för o hämta Janne så ändrar sig vädret till det sämre, tidigare hade vi vind och lite moln men nu är det bleke och strålande sol och tyvärr så dör fisket ut det är segt och långt mellan huggen. Men vi har trevligt i båten och nöter på men dagen slutar med att Johan får upp 8 gäddor Janne nollade idag och jag får upp 5 gäddor. Jag fångar även dagens största gädda. Beten som gick hem idag vad Jerk-baits och swim-Baits. Gummi ratade dom fett idag.

Så packar ihop och åker hem runt 20.30 tiden. När ja så kommer hem och har backat in trailern i garaget och ska till o koppla av trailer så börjar jag med att låsa upp trailerlåset som vanligt, ett Combilock Trailerlås, men vafan... Vart fan är låsbulten till låset ? ja det vetifan jag är säker på att jag satte i den igår men tydligen har jag inte vridit om låset så den låser fast...Helvete mer utgifter letar lite i garaget och utanför porten men inser snart att den där kan ju ligga vart som helst..Aja bara o beställa en ny för 250 kr. Irriterande men ingen katastrof. 

Iallafall så blir det inget mer fiske denna vecka, har lite annat o pyssla med imorgon sen så jobbar jag hela helgen. Men nästa tisdag och onsdag så är jag säkert på vattnet igen.

/Laters.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar