tisdag 7 maj 2019

Fiskedag med 3 årstider samtidigt.

Idag så åkte team kompis Johan och jag ut för att fiska. Då jag hade en dela annat för mig på förmiddagen så fick det bli ett eftermiddags pass. När vi kommer till rampen som ligger intill en större bro så möts vi av ett gäng vägarbetare som står väldigt mycket i vägen med sina fordon för att vi ska kunna svänga runt och backa i trailer. Tydligen håller dom på och reparerar bron och ska vara klara med detta V-21. Men efter att jag med min mjuka, vackra stämma och tindrande ögon frågade  om dom kunde flytta på sina fordon så vi kunde rampa i så vad dom vänliga och tillmötesgående så allt gick bra.

Vi hade kollat väderrapporten som sa hård vind med solglimtar på eftermiddagen, men det va först framåt 16 tiden som vädret va så. Vi möttes de första timmarna av både hagel och regn i hårt vind och det vad riktigt jävla kallt. Va är det för maj väder ??. Iallafall. Fisket började trögt med små stötar och någon mindre upp. Efter ett par timmar så är det dags för kaffe och bullar som Johan hade med sig samt så studerar jag sjökortet och fundera. 

Jag säger att vi provar djupare och Johan är med. Åker mot en djupvass som sluttar från 3 meter ut till 10 meter där vinden ligger på utav helvete. Efter en kort stund så har både jag o Johan varsitt hållkäftenhugg men dom kliver av. Kort stund efter det smäller det till bra i mitt spö och en riktigt fin gädda kommer upp lång och i bra kondition 100% utlekt. Vi mätte och vägde inte men uppskattar den till strax över 100 cm och 6-8 kg. Helt okej fisk. Det kommer upp någon lite mindre efter det och sen går solen ner. Vi hann få upp 4 gäddor totalt på 6 timmars fiske.. Helt okej dag med tanke på det svåra vädret.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar