tisdag 25 augusti 2020

Testad nya Gator Bigbait 180 gram 8,5 fot. Samt letat Nya spots på Mälaren

 Idag drog jag ut på Mälaren för att testa lite ny utrustning såsom nytt spö och lite nya beten. Jag gjorde detta i samband med att jag åkte runt på lite ställen jag tycker sett heta ut på sjökortet för att se om det är några eventuella gäddspots. Och visst hittade jag några grynnor som 100% lär leverera större gädda nu mot hösten. Nu är det ju inte så att dom är helt nya och outforskade. Jag menar det blev ju inte nyligen jordbävning så det liksom tillkom nya grynnor. Nä dom är nya för mig, och det är ju inte säkert att det är så jävla mycket folk som fiskar på dessa då dom låg rätt så djupt och väldigt öppet för vind och dom som fiskar i Mälaren vet att det kan gå löjligt grov sjö ute på fjärdarna utan att det behöver va så hårt vind. Iallafall så ska jag hårdtesta dessa platser plus några till så fort vatten temperaturen blir bättre. Just nu är det för varmt i vattnet för gäddfiske. 19-22 grader på dom flesta ställen.

Jo och så har jag införskaffat ett nytt spinnspö. Ett Gator BigBait 180 gram 8,5 fot (den nya uppdaterade versionen) Och jävlar vilket fantastiskt jävla spö det är. Kastar grymt långt, väger väldigt lite, super känsligt, och har hur mycket kraft som helst. Jag provade att kasta jerkbaits på 60-150 gram, gummi på 80-200 gram och det åker utan vidare iväg 100-120 meter (rulle som satt på är en super trimmad ABU Pro Rocket) Säger bara WOW. Jag har ju 3 st Gator spön sedan tidigare som är helt fantastiska men denna uppdaterade serien ...Ja den är helt enkelt bättre.

Så fick jag någon gädda då ? Ja nu fiskade jag ju inte så hårt för o få gädda då det va finväder med stundtals väldigt hårt vind, Jag åkte ju ut för o leta spots och testa utrustning. Men visst fan högg det på några mindre 3 st på ca 2-3 kg som jag krokade loss vid båtkanten.

Filmade lite när jag är ute och åker båt så tills vidare får ni nöja er med 3 st videoklipp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar