måndag 31 augusti 2020

Vet varken ut eller in just.

Just nu är det mycket blandade känslor på saker jag gått och klurat på i 2 månader. Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. En sida av skallen säger gör vad som är bäst för mig. Punkt. Den andra sidan är mer sympatisk och vill inte att någon ska bli ledsen. Jag står verkligen inför ett vägskäl här som inte ger mig någon ro. Jag kommer nog att få rådfråga några vänner om vad dom tycker jag ska göra. (Detta problem är löst nu och en sten lyftes av mina axlar)

Sen på det så går man hemma på garantilön från Manpower vilket innebär piss dålig lön dom kommande 2 månaderna, jag va på intervju angående ett arbete förra veckan och jag hoppas jag får det för det verkar vara ett bra arbete. 

Sen har jag raderat mitt gamla facebook konto och startat ett nytt. Vad för mycket skit i det gamla som är helt omöjligt att reda upp. Så i mitt nya facebook konto kommer det vara mycket begränsat med vänner. Enda anledningen till att jag har ett facebook konto är att det finns en del bra grupper som jag gillar att följa samt så kan man få hjälp med diverse saker i dessa grupper.

En ljusning just nu är att hösten är på intåg vilket betyder många bra härliga fiskedagar, hösten är som bekant en gäddfiskares bästa årstid för att fånga stora feta gäddor. Jag har tagit semester några dagar i slutet på september då jag ska bo i stugan i Dalarna och bara, fiska, äta, sova. Vi får se om jag blir själv på det äventyret eller hur det blir. Om någon ska med så är det väldigt viktigt att det är rätt person/personer som är med annars fiskar jag hellre själv. Jag fiskar 100% efter stor fisk och det kan bli långa tuffa dagar i hård vind och regn och rusk men det kan även bli lugna ljusa dagar i härligt höstväder. SMHI är som bekant inte mycket att lita på. Men tålamod är viktigt samt rätt klädd. Jag kommer både köra så kallad bondtrolling =max 2 spön ute och spinnfiske pelagiskt, runt grynnor, hålor, och stora betesstim. Kommer nog inte att bli så att jag/vi får fisk varje dag då något av vattnen är helt nya för mig samt dom andra har jag inte fiskat så mycket i. Men det finns grov gädda i sjöarna det vet jag. Att fånga dom är en annan sak.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar