tisdag 1 september 2020

sömnparalys.

 Sömnparalys Jag jag råkar ut för detta hemska tillstånd till och från. Oftast det händer är när jag har oro i kroppen, grubblar för mycket, är stressad över något, eller helt inte mår riktigt bra och är ur balans.

Så när det händer så är det som en varningsklocka att nu får du fan ta tag i det som du går runt och grubblar på eller vad det nu är. Det kan gå över 6 mån mellan gångerna jag får sömnparalys. Men det kan även vara perioder då det är flera ggr i månaden. Och tro mig det är ruskigt obehagligt. När jag vaknar upp efter en sådan så blir det inget med sova den natten. Vilket är ett problem om man ska upp till jobbet på morgonen eller har annat viktigt man inte kan skippa. Man blir helt off i dagar. Om ni inte vet vad Sömnparalys är så finns det utförligt beskrivet på länken nedan.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/05/26/nagon-finns-i-ditt-rum-och-du-kan-inte-rora-dig-somnparalys-kan-vara-som-en


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar