måndag 21 september 2020

Äntligen ett nytt bra jobb/uppdrag

Efter att pandemin/covid19 slog till så har det varit dåligt med bra jobb från Manpower. Jag har haft lite skitjobb samt kortare uppdrag. (jag har haft semester också) Men nu fick jag äntligen ett riktigt bra arbete som verkar kunna hålla i sig väldigt länge. Jag jobbar numera på stator/rotor avdelningen inne hos ABB Machines. Jag fick komma på 2 intervjuer innan jag landade jobbet. Jag har nu jobbat där 1 vecka och det känns riktigt bra .Bra medarbetare, bra lön, bra arbetsuppgifter så jag hoppas att jag blir där en lång tid framöver. Men med alla oroligheter i världen så vet man aldrig. Tyvärr så kommer jag inte kunna fiska lika mycket denna höst som förra året eftersom jag arbetade helgskift förra hösten och nu är det 2 skift så jag har bara lördag-söndag som jag kan fiska men jobbet, hälsan och sådant går före fisket. Det är liksom självklart. Men fiskar gör jag nästan all ledig tid så jag är troligen på vattnet mer än väldigt många andra ändå så man ska inte gnälla över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar