torsdag 26 november 2020

ABU Garcia Verdict spinn 8,6 fot 60-180 gram

 Idag så köpte jag mig ett spinnspö igen. Ja jag vet att jag har massor med fina fiskespön men nu va det så billigt så jag kunde verkligen inte låta bli. Spöt i fråga är ett ABU Garcia Verdict spinn 8,6 fot 60-180 gram. Ett mycket välbalanserat och lätt spö med hög känslighet och toppig action. Killen som sålde spöt har bara använt det 5-10 pass så spöt va i verkligt toppskick, det är inte ens smutsigt på korkhandtaget.

Så vad kostar ett sådant spö då och vad betalade jag ? Då det är en utgående modell så det finns den inte i handeln längre men riktpris för 1-2 år sedan va 1700 kr. Jag betalade 300 kr för spöt. Visst jag fick åka till Avesta för o köpa det så vi lägger till 100 kr i bensin så 400 kr blir det då. Ändå ett galet bra pris för ett så pass bra spö. Det kan vi kalla Black Friday pris.

Kombinerat med en av min Daiwa Luna 253 så blir det en riktigt bra kombination som är lätt, kraftfull, välbalanserad och snygg.

Lägg till bildtext





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar