torsdag 21 januari 2021

Gator Bigbait Black Platinum

 Äntligen så fick jag tag på ett Gator Bigbait Black Titanium 8,5 fot 180 gram odelat spinnspö. Jag har ett av dessa sedan tidigare " "Gator Bigbait Titanium8,5 fot 180 gram" odelat. Alltså den första odelade versionen och det är verkligen ett helt magiskt bra spö. Inget av mina andra spön jag har kastar så bra som dessa samt har sådan balans mellan kraft och finess. Har faktiskt inte ens provat ett spö som slår detta.

I alla fall så har detta spö slutat tillverkas sen en tid och det har varit slutsålt i varenda affär i hela norden sen i höstas. Men jag har ändå lagt in mail bevakning på alla affärer som sålt spöt tidigare i hopp om att det ska komma fram ett. Och igår så fick jag ett mail om att Jiggar.nu har ett spö i lager. Jag tvekade inte en sekund att köpa det utan tog det direkt. Antagligen har dom rotat på lagret och hittat ett för direkt efter att jag köpt detta spö så va det slut på dom överallt igen. Jag hade med andra ord en jäkla tur.

Spöt är inte billigt, det kostar 2990 kr så för att ha råd och att rättfärdiga ett köp så sålde jag ett av mina "Gator Bigbait explorer 2 delade spön" till en bekant för 1700 kr. Och tro mig det va inte svårsålt. La ut en annons på facebook och efter 10 minuter så blev jag kontaktad av min bekant som köpte spöt på stubben.

Beskrivning av spöt från olika siter. Citat. 

Gator Bigbait Black Titanium 

8´5" 50-180Gm Fast Action
Med den superlätta klingan samt första spöna i världen med svarta titanium ringar får du här ett av det känsligaste spöna på marknaden. Detta spöt laddar mer ju mer du trycker på och det slutar inte ladda. En kastkanon och för det tyngre gäddfisket.

Gator Bigbait är nytt 8’5” är designat med stealth och känslan av custombygge är bara förnamnet när ni håller det i handen. Med det här spöt får du allt i ett. Med den superlätta klingan samt titanium ringar får du här ett av det känsligaste spöna på marknaden för tufft gäddfiske. Det lätta spöt får du optimal kontakt med betet i vattnet med en riktigt stark ryggrad för att med lätthet sätta krokarna i de stora krokodilerna som du lurat till hugg. Många liknande spön förlorar man drillkänslan men det kommer du inte göra med Gator Bigbait. Spöt är speciellt framtaget för tyngre spinnfiske.

Spöt levereras i en vit Gator strumpa för att skydda spöt vid transporter och alla delar är saltvattensbeständiga.

Så min spö och rullarsenal blir bara bättre o bättre. Tycker mig ha en riktigt grym samling nu som troligen räcker tills jag dör. Ni kan läsa om mina rullar och spön på länken nedan.

http://attfiskastorgadda.blogspot.com/2015/11/ambassadeur-rullar.html





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar