söndag 4 april 2021

Lite uppdateringar om ingenting.

Ja nu har det gått ett tag sedan jag skrev något här och det är väl mest för att det inte hänt så mycket att skriva om senaste tiden. Vardagen har rullat på som vanligt med jobb osv. Jag har lyckats hålla mig frisk från Covid 19 (ta i trä) men många runt omkring mig har åkt på skiten, både arbetskamrater, vänner och bekanta. Men jag gör vad jag kan för att hålla mig frisk så åker jag på det så har jag iallafall gjort allt i min makt för att försöka hålla mig frisk. 

Och jag hör redan nu hur folk undrar "Har han inte fiskat gädda än det är ju isfritt" Nej jag har faktiskt inte varit ut och fiskat än. Varför ? Tja det va tänkt att bli premiär nu i påsk men dom dagarna jag haft tid så har det blåst full storm där jag bor 6-8 m/s samt by vindar på 13-16 m/s då är det inte okej att fiska på Mälaren, Vättern osv  även om det är möjligt så är det jävligt stökigt och kallt som satan nu då det är kalla vindar och 4 gradigt vatten. Nä då väntar jag några dagar tills det blir lite mer lagom. Nu är jag inte frusen av mig och kläder för sådant här ruskväder har jag men jag har inte haft lust att köra premiären i detta väder. Det finns gott om tid att fiska framöver det är så säkert. P:S flera av dom mindre sjöarna jag brukar fiska är inte isfria än.

Jag har dock sett till så allt är klart för fiske med kort varsel. Båt och motor är servad och genomgånget. Alla tillbehör till båten osv är kollat och påfyllt. Alla fiskeprylar är kollat och servat. Fiske kläderna passar även i år. All elekronik fungerar som den ska, batterier är laddade. Även mat för fisket är påfyllt med massor med gulash, baugetter, potatissallad m.m. Så när jag tycker att nu är det dags så kan jag dra med 30min förvarning. Jag hoppas och siktar på att kommande helg blir premiär för mig.

Jag har fått lite rapporter  om att det har kommit upp en del fina gäddor från Mälaren senaste veckan så jag vet ungefär vart jag ska leta upp dom så jag tror det kommer bli bra fiske när jag väl kommer ut. Men den första dagen brukar bli mycket testande av båt och motor samt fiskeutrustning så allt lirar. För hur mycket man än förbereder och underhåller allt så vet man inte innan det är skarpt läge om allt verkligen lirar som det ska, sen är man alltid lite ringrostig första 2 dagarna på säsongen.

Jag har mycket planerat inför kommande säsong så bara jag och mina fiske vänner Jörgen Sjöström, Eirik Flatebakken, Jan Syren, Hans Lundblom, Sebastian Lindgren  kan hålla oss friska och får behålla ekonomin så kommer det bli ett år med galet bra fiske. Det törs jag nästan garantera. Om allt faller på plats som jag planerat så kommer det för mig att bli ett år med. Rekord många fiskedagar. Rekord dyrt bensinkonto. Rekord i stora gäddor. Rekord i upplevelser. Rekord i svordomar och skratt. Rekord i blodiga nävar (pike knuckels). Kommer bli jävligt episkt helt enkelt om jag får bestämma. Dessutom kommer Mamma att få vara rekord mycket kattvakt i sommar men det blir hon och Bertil bara glada över och vem skulle inte vara det. Härligare katter än mina gamla 12 åriga damer finns ju inte.

Så håll koll här på bloggen efter nya inlägg och upptåg för nu när säsongen drar igång så blir det lite tätare mellan inläggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar