måndag 18 april 2022

Mälarfiske och sjukskrivning

Äntligen så kom våren och med det den efterlängtade gäddfisket. Det blev fiskepremiär igår för mig lite senare än vanligt pga av olika anledningar men främst för att min att min "tennisarmbåge" inte är bra än. Men det är bättre nu än för 1 vecka sedan och det beror helt klart på att min läkare har sjukskrivit mig fram till den 10 maj. Jag bör helt enkelt inte slita med den så som jag gör på mitt jobb då det är tungt för armarna, då hinner den inte återhämta sig mellan varven så 1 månads sjukskrivning med inflammationsdämpande receptbelagt medicin ska råda bot på detta, samtidigt som jag tränar olika övningar varje dag.

Så fisket då..Jo det gick väl helt okej för att vara premiärturen med min båt. Johan och jag nötte på i bleke och strålande sol och till slut efter många timmars fiske så högg det en helt okej gädda på 92 cm 5.5 kg på mitt spö. Båten och all utrustning  fungerade som den skulle så nu är fiskesäsongen igång 2022. Det vad tänkt att jag skulle fiska med min vän Hans idag men se du det sa armen ifrån om. Jag kom hem ca klockan 21,30 efter fisket, packade ur bilen och förberedde för nästa dag då vi skulle ta Hans båt. Slänger mig i säng strax efter midnatt för att sova men nix. Ingen sömn, armbågen värker och har sig så jag kan fan inte sova inte en jävla minut. Skickar ett sms till Hans att tyvärr går inte detta han får åka själv idag. Jag somnar tillslut vid 07 på morgonen och vaknar 11 på förmiddagen helt vimmelkantig. Jag hade inte varit ett bra sällskap på sjön denna dag. Ibland får man helt enkelt lyssna på kroppen.

Men vad fan det finns tid för måånga låånga fiskepass än och med bränslepriser och inflation som det är nu så är jag rädd för att man får välja dom dagarna som passar och fungerar bäst. Man har ju inte obegränsat med pengar heller....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar